وزير آموزش وپرورش از نياز به 60 هزار معلم ورزش براي رسيدن به شرايط آرماني در توسعه تربيت بدني مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حاجي بابایی ظهر روز یکشنبه در جمع صدها نفر از معلمان و مربيان تربيت بدني آذربايجان غربي که در سالن امام علي ارومیه برگزار شد با اشاره به اينكه بايد 5 هزار مدرسه تخصصي ورزش دركشور وجودداشته باشد ، گفت : در حال حاضر 200 استخر از مجموع 400 استخر هدف گذاري شده در حال احداث يا تكميل است.

وی با تاكيد بر اينكه ورزش علم است و بايد از دوره ابتدايي دانش آموزان استعداد يابي شوند ، گفت : احداث 4 هزار سالن ورزشي در برنامه كاري وزارت آموزش وپرورش قرار دارد.

وي با بیان اینکه در سند تحول بنيادين بر توسعه ورزش به شدت تاكيد شده است ، از معلمان ورزش خواست كه فضاي آموزش وپرورش را پرنشاط تر كنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هم اكنون 30 هزار معلم ورزش در كشور فعاليت مي كند و براي رسيدن به شرايط آرماني توسعه ورزش مدارس نياز به 30 هزار معلم ورزش ديگر نيز داريم.

وی اظهار داشت : برنامه توسعه ر شته بسكتبال نيز از سال تحصيلي آينده به صورت سراسري در پايه اول متوسطه براي دانش آموزان اجرا خواهد شد.

همزمان با سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی مراسم یادواره بزرگداشت مقام معلم نیز در ارومیه برگزار شد كه طی آن از 63 نفر معلم نمونه استانی و سه نفر معلم نمونه كشوری آذربایجان غربی با حضور وزیر آموزش و پرورش با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد./س

برچسب ها: آموزش ، معلم ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.