فرمانده انتظامی استان گفت:با اشراف اطلاعاتی پلیس گناوه و همکاری اداره اطلاعات، باند قاچاقچیان عتیقه جات متلاشی و تعدادی اشیای تاریخی و عتیقه با قدمت بیش از ۲ هزار سال کشف شد.

سردار حيدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: ماموران پليس امنیت عمومی شهرستان گناوه با همکاری اداره اطلاعات، از فعاليت يک باند قاچاقچی اشياء عتيقه مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند. وی افزود: در اين راستا يکی از اعضای باند که تعدادی اموال و اشياء عتيقه را پس از حفاری‌های متعدد کشف و نگهداری می‌نمود، شناسايی و مورد رصد قرار گرفت.

سوسنی با بيان اينکه متهم قصد انتقال عتيقه‌جات به استان‌های مرکزی را داشته، تصريح کرد: پس از هماهنگی‌های قضايی، طی چند عمليات منسجم پليسی متهم به همراه دو نفر از همدستانش در شهر شيراز دستگير و از مخفيگاه آنان تعدادی اشيا عتيقه شامل يک رشته دستبند، ۲ قطعه صورتک انسان، کاسه و مجسمه همه از جنس طلا کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اينکه کارشناسان اداره ميراث فرهنگی قدمت اين اشياء را بيش از ۲ هزار سال مربوط به دوره ايلاميان به ارزش ۲۰۰ ميليارد ريال اعلام کردند، گفت: در اين راستا ۳ نفر دستگير و به مرجع قضايی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.