معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تُن کنجاله سویا و شروع تخلیه آن توسط دو دستگاه مکنده در بندر شهید رجایی خبرداد.

روح‌الله شاعلیا با اشاره به پهلودهی کشتی حامل ۶۰ هزار تُن کنجاله سویا در بندر شهید رجایی گفت: کار تخلیه این کشتی تا ۱۲ روز آینده به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه کشتی یاد شده توسط بخش خصوصی وارد بندر شهید رجایی شده است، افزود: در چهارماهه نخست امسال در مجموع پنج فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران پهلودهی شده است.

معاون اقتصادی بنادر هرمزگان کشتی؛ از ابتدای امسال دو فروند کشتی در مجموع حامل ۱۳۸ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است. 

شاعلیا گفت: از پنج فروند کشتی پهلودهی شده در این مجتمع بندری یک فروند روغن، یک فروند کنجاله سویا و یک فروند کشتی حامل خمیرکاغذ بوده است.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در مجموع ۱۸۵هزار تن انواع کالای اساسی در چهارماهه امسال وارد بندر شهید رجایی شده که یا در مخازن و انبار‌های بندر نگه‌داری و یا به‌صورت حمل یکسره به استان‌های مختلف کشور ارسال شده است.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالا‌های اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تُن کالای فله و ۷.۵ میلیون تُن کالای کانتینری، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.