ماموستا ملا قادر قادری ضمن ابراز تأسف از نبش قبر صحابه پیامبر در سوریه اظهار داشت: هتک حرمت مزار صحابه پیامبر(ص) و حامی مخلص حضرت علی(ع) خلاف شرع اسلام بوده و تنها نتیجه آن تشدید عداوت میان پیروان مذاهب و افزایش خونریزی و برادر‌کشی در بلاد اسلامی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


 ماموستا ملا قادر قادری گفت: در روایات آمده است است که رسول الله(ص) در خطبه حجة الوداع در منی فرمودند: «لا ترجعوا بعدی کفّارا یضرب بعضکم رقاب بعض» یعنی بعد از من اعمال کافران را پیشه خود نکنید به گونه‌ای که در مقابل همدیگر قرار گیرید و خون یکدیگر را به ناحق بریزید و این امر گویای نگرانی پیامبر(ص) از تفرقه میان مسلمانان بوده است.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: اسلام دین مهربانی و برادری است و کسانی که با نام اسلام دست به جنایت و خونریزی می‌زنند جایی در میان مسلمانان نداشته و وحدت اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

این روحانی متنفذ اهل سنت نبش قبر «حجر بن عدی» در منطقه «مرج عذرا» در حومه دمشق را تهدیدی جدی برای مصلحت مسلمانان دانست و گفت: یکی از اهداف این اعمال غیرانسانی در امتداد توطئه پوسیده مخدوش کردن چهره مسلمانان انجام می‌گیرد و این اقدام ضمن آن که خلاف شرع است از سوی هر گروه و جریانی انجام گرفته باشد محکوم است.

وی به جان هم انداختن مسلمانان در سرزمین‌های اسلامی را توطئه مشترک صهیونیستی غربی عنوان کرد و گفت: کسانی که به نام مذهب مبادرت به قتل برادران و خواهران دینی خود می‌کنند باید بدانند در دامی افتاده‌اند که دشمنان اسلام سال‌هاست برای تنیدن آن تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند.

ماموستا قادری خشونت، ترور، توهین و خونریزی را از نظر اسلام محکوم دانست و گفت: بازگشت به تعالیم نجات‌بخش اسلام در مقطع کنونی تنها راه به زانو درآوردن دشمنان اسلام عزیز است.

وی وظیفه علمای اسلام را در شرایط کنونی بسیار خطیر دانست و تاکید کرد: آتش فتنه‌ای که در مقطع کنونی در منطقه روشن شده است تنها دنیای اسلام را متضرر خواهد کرد و لذا وظیفه همه ماست که با هوشیاری و بصیرت با مسائل برخورد کنیم./س


برچسب ها: کرمانشاه ، سنت ، پاوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.