دستگاه های رسمی و مردمی در کشورهای عربی در مقابل هتک حرمت مکان مقدس قبر حجربن عدی و نبش آن و انتقال پیکر پاکش به مکانی ناشناس همچنان سکوت کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، حجر بن عدی از صحابه امام علي(ع) اختصاص به مذهب خاصی ندارد بلکه صحابی باعظمتی است که باید از سوی همه مذاهب اسلامی و به ویژه افراد مسلح که بر منطقه عذرا تسلط دارند و ادعای اسلام و جهاد دارند باید مورد احترام قرار گیرد.

هتک حرمت مسلمانان جنایتی است که افراد مسلح اجیر شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا و با کمک اموال کشورهای عربی صورت گرفته؛ کسانی که در مقابل مسلمانان ایستاده اند و قدرت خود را در بی احترامی به مقدسات به رخ آنان می کشند.

معاویه او را کشت تنها به این دلیل که او شیعه علی علیه السلام بود و  به دلیل اینکه بعد از  صلح با امام حسن کسی از شیعه وجود نداشته باشد.

معاویه به جنایت خود اعتراف می کند و می گوید: هر کس را کشتم می دانستم چرا او را کشتم جز حجر بن عدی که دلیلی برای کشتن او نداشتم. (تاريخ دمشق:12/231)

پنج تن از دیگر صحابه نیز به نام های شريك بن شداد الحضرمي، يفي بن فسيل الشيباني، قبيصة بن ضبيعة العبسي،محرز بن شهاب السعدي ثم المنقري ، وكدام بن حيان العنزي همراه او به شهادت رسیدند.

حجر وصیت کرد که او را با لباس و بدن خونین دفن کنند تا معاویه که دستش به خون او آغشته بود مورد مخاصمه قرار گیرد.

شيخ " احمد القطان " روز شنبه با اشاره به اینکه تكفيري ها تفكر يهودي - آمريكايي دارند، در واكنش به اقدام گروه هاي تكفيري در نبش قبر حجر بن عدي صحابه پيامبر اكرم (ص) در سوريه، گفت: گروههایی كه در فتنه طائفه اي و مذهبي گرفتار شده اند، یک تفکر انزوا گرایانه را در دستور کار خود قرار داده اند؛ این اقدام نشان می دهد که این گروه ها به دنبال آزادي و دموكراسي نيستند، بلكه خواهان به راه انداختن درگیری هاي طایفه اي و مذهبي هستند. 

رئيس جمعيت لبناني "قولنا والعمل" اظهار داشت: آيا انقلاب ايجاب مي كند كه اين افراد چنين كارهايي را انجام دهند و احساسات برادران ما اعم از شيعه و سني را در هر مكاني جريحه دار كنند؟؛ آيا اين اقدام در راستای همان انقلاب ادعایی آنها است؛ آيا اين كار براي آنها آزادي و دموكراسي مورد نظرشان را ایجاد می کند؟

شيخ احمد القطان خاطرنشان کرد: اين اقدامات نتيجه تفكرات انزواگرايانه و تكفيري و متعصب است.

وي در واكنش به جشن و پایکوبی تكفيري ها بعد از تخريب مقبره حجربن عدي، نبش قبر در اسلام را حرام دانست و تأکید کرد: مزدوران آمریکایی - یهودی پس از شكست نظامي در سوریه، به این شیوه روی آورده اند.

گفتني است، سکوت در برابر اين جنایت مسلحان و سلفی ها و گروه های تندرو به منزله تشویق آنان است تا جرائم دیگری را مرتکب شوند و به این ترتیب به مسلمانان استدلال می کنند که آنان به سوریه نیامدند مگر به دلیل ایجاد خرابی و ویرانی و نابودی مقدسات و هتک حرمت آنها؛ البته با حمايت غرب.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار