سناریوسازي براي جنگ با سوریه هر روز رنگ و لعاب تازه اي بخود مي‌گيرد ولي اخيرا در راستاي اقدامات رژيم صهيونيستي تشديد شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تلاش برای ترور نخست وزیر سوریه وائل الحلقی همزمان با اخباري در خصوص حمله به فرودگاه و هدف قرار دادن رادار در درعا تنها اخبار امنیتی نبودند. این اقدامات همراه بود با تلاش گسترده بین المللی و حمایت اسرائیل برای زنده کردن تهمت عراق به سوریه مبنی بر استفاده این کشور از سلاح شیمیایی، چه از طریق تشویق آمریکایی ها برای مداخله نظامی در سوریه یا حداقل ترویج فکر حمله نظامی ضد سوریه.

در حالی که دامن زدن به اختلافات طايفه ای در عراق و لبنان به اوج خود رسیده و  ایران به شکل مرتب به دخالت در امور سوریه متهم می شود و  مانع تراشی در سازش ترکیه با کردها ادامه دارد، اسرائیل در این میان می کوشد خطوط قرمزی را برای خود ترسیم کند که با منافع آن در رابطه با سوریه و ایران و لبنان مناسب باشد. این در حالی است که همه اینها با حمایت منابع عربی و غربی از سناریوی نظامی غربی – اسرئیلی علیه سوریه سخن می گویند.

درعا محور هرگونه عملیات نظامی احتمالی علیه دمشق است به ویژه پس از اینکه اردن قبول کرده که گروه های مسلح را در خاک خود برای حمله به سوریه جای دهد. 

افزایش درگیری ها در منطقه درعا بین ارتش سوریه و گروه های مسلح نیز قابل توجه است. در حالی که جبهه دیپلماسی تقریبا در حالتی از رکود به سر می برد همه منتظر دیدار اوباما و پوتین هستند. اوباما که در مکالمه تلفنی با رئیس جمهور روسیه از به کار گیری سلاح شیمیایی در سوریه سخن می گوید و از طرف دیگر نیز پوتین دوست ندارد که سناریوی عراق در سوریه تکرار شود. 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز هر گونه دخالت نظامی در خاک سوریه را به شدت رد می کند. او می گوید: موضوع به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه تنها بهانه ای است برای غرب در جهت حمله نظامی به این کشور و سرنگونی نظام سوریه و مساله به کارگیری سلاح کشتار دست جمعی بسیار خطرناک است و نباید با آن شوخی کرد و پیش بینی اهداف سیاسی و جغرافیایی آن غیر قابل قبول است.

سخن از به کارگیری سناریوها و هدف قرار دادن سوریه است. 

اقدامات برای سناريو سازي در راستاي اجراي این حمله روز به روز در حال افزایش است. 


برچسب ها: جنگ ، سوریه ، ترویج ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار