رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: مرحله دوم طرح سلامت رانندگان به منظور ارتقاي امنيت تردد در معابر درون شهري اجرا مي‌شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمد رسولي" اظهار داشت: با توجه به اثرات مصرف الکل و مواد مخدر بر ايمني ترافيک، در قوانين بسياري کشورها استفاده از الکل، براي رانندگان جرم تعريف شده و مجرم را مشمول مجازات مي‌دارند. 
وي ادامه داد: در اين خصوص بند «ب» ماده 10 قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي در صدد برخورد با رانندگاني است که با مصرف الکل سبب ناامني رانندگان را فراهم مي‌آورند. 
اين فرمانده انتظامي اضافه کرد: مرحله دوم طرح سلامت رانندگان به منظور ارتقاي امنيت تردد در معابر شهري و با استفاده از تکنولوژي روز به ويژه رانندگان حمل نقل عمومي بار و مسافر در استان ايلام اجراء مي‌شود. 
وي با اشاره به اينکه کيت‌هاي جديد تست اعتياد در زمان کمتر از 2 دقيقه با نمونه‌برداري از بزاق دهان اعتياد فرد را مشخص مي‌کند، افزود: در صورت مثبت بودن تست راننده‌اي از ادامه حرکت او جلوگيري و راننده متخلف ضمن اعمال قانون با تشکيل پرونده براي اعمال مجازات تحويل مراجع قضايي مي‌شود. 
وي گفت: بر اين اساس طبق قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي و جدول جرايم تخلفات، رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهاي روان‌گردان يا افيوني مبلغ 2 ميليون ريال جريمه با 10 نمره منفي براي وسائل نقليه شخصي و 20 نمره منفي براي وسائل نقليه عمومي و همچنين توقيف خودرو و ضبط گواهينامه به مدت 6 ماه و ارجاع به مراجع قضايي پيش‌بيني شده است. 
وي ادامه داد: برخورداري از ايمن و امنيت از نيازهاي اساسي انسان‌هاست که نبايد توسط عده‌اي اندک رانندگان نامتوازن و قانون شکن مورد تهديد قرار گيرد بر اين اساس راهنمايي و رانندگي مصمم است جهت جلوگيري از حوادث دلخراش و جبران ناپذير و تامين خواسته اکثريت مردم با اينگونه رانندگان قانون شکن برخورد قانوني کند./ف
برچسب ها: سلامت ، رانندگان ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار