رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با وجود اینكه تنها یك درصد از كل مساحت كشور را تشكیل می دهد، 1.3 درصد تولید محصولات كشاورزی را به خود اختصاص داده است.

صفدر نیازی در دومین روز همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی در دانشگاه شهركرد افزود: سالانه حدود یك میلیون و 300 هزار محصول كشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود كه 300 هزار تن آن، دامی است و این میزان تولیدات دامی، 2.3 درصد نیاز پروتئینی و گوشت قرمز كشور را تامین می كند.
وی تصریح کرد: این استان در زمینه تولید محصول بادام مامایی رتبه نخست، در تولید هلو رتبه پنجم و در تولید گردو رتبه نهم كشور را داراست و قطب تولید سیب زمینی بذری كشور نیز محسوب می شود.
نیازی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری با تولید 18 هزار و 250 تن ماهیان سردابی طی سال گذشته در این زمینه نیز رتبه نخست كشور را از آن خود كرده است.
وی با بیان رشد فزاینده تولید ماهیان سردابی در استان تصریح كرد: به منظور توسعه كیفی و كمی این تولیدات، سازمان جهاد كشاورزی، برنامه های متنوعی در دستور كار خود قرار داده است كه تولید سالم و كنترل پسماندها در شیلات از عمده این برنامه هاست.
همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی با حضور جمعی از مسئولان كشوری و استانی و جمعی از دانشجویان كشاورزی و شیلات استان های گرگان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان در دانشكده كشاورزی دانشگاه شهركرد در حال برگزاری است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.