پیگیر برگزاری جشنواره استانی موسیقی خلیج فارس هستیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز نارضایتی از روند برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس در آیینه مطبوعات در استان گفت: تاکنون جشنواره ای با این نحوه برگزاری در استان اجرا نشده و سعی ما بر این است تا در سالهای آینده این جشنواره را نیز در سطح سایر جشنواره های برگزار شده در استان اجرا کنیم.

 حجت الاسلام محمد آفتابی در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در آیینه مطبوعات که  در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تشکیل دبیر خانه دائمی جشنواره ملی خلیج فارس در کشور، از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در دو روز گذشته در بندرعباس خبر داد.

وی با اشاره به شروع این جشنواره از نیمه های اسفندماه سال گذشته گفت: این جشنواره در سطح کشور در چندین بخش مختلف برگزار شد و افتخار استان دراین است که عهده دار برگزاری بخش مطبوعات این جشنواره شد.

 

 آفتابی با بیان اینکه شرکت کنندگانی ازاصفهان، تبریز، اراک و کرمانشاه در بخش مطبوعات این جشنواره دراستان کرمانشاه حضور یافته اند ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده این جشنواره بتواند با محتوای بیشتری کار خود را ادامه دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان کرمانشاه سالیانه نام خلیج فارس را با برگزاری این جشنواره حفظ خواهد کرد.

وی افزود : علاوه بر جشنواره خلیج فارس در آیینه مطبوعات که جشنواره ملی است، پیگیر هستیم تا مانند سال گذشته جشنواره استانی موسیقی به نام خلیج فارس را در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری برگزار کنیم.

آفتابی در بخش دیگری از سخنانش به پیشینه تاریخی و جغرافیایی خلیج فارس اشاره کرد و عنوان کرد : خلیج فارس از گذشته های بسیار دور معبر و گذرگاه تجارت بین شرق و غرب بوده است و از هزاران سال پیش علاوه بر تجار ایرانی تجار سرزمین های دیگر از جمله یونانیان آن را با نام دریای پارس می شناختند./س


 
برچسب ها: جشنواره ، خلیج ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.