رئيس شوراي مشورتي جمعيت اسلامي الوفاق بحرين هشدار داد سياست هاي تبعيض آميز رژيم آل خليفه مي تواند زمينه ساز جنگ طايفه اي و داخلي در اين کشور شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ جميل کاظم افزود: تحرکات مردمي و اعتراضات جمعيت هاي سياسي تا زمان تحقق همه خواسته هاي ملت بحرين ادامه خواهد داشت. 

کاظم گفت: در پي اصرار مخالفان بحريني، رژيم حاکم خروج نظاميان از بيمارستان سلمانيه را پذيرفت. وزير دادگستري بحرين درخواست مخالفان در مورد برگزاري همه پرسي براي نتايج گفتگوهاي ملي را رد کرد و آن را عامل ايجاد دودستگي در جامعه بحرين دانست. اما واقعيت آن است که آنچه باعث دودستگي در جامعه بحرين مي شود تبعيض طايفه اي و سياست اعطاي تابعيت به افراد خارجي با انگيزه سياسي است.

ما همچنين شاهد سياست اخراج شيعيان از وزارتخانه ها و شرکتهاي بزرگ دولتي در بحرين هستيم که مي توان آن را سياست پاکسازي مذهبي دانست. سياست تبعيض و پاکسازي همچنان در وزارتخانه هاي مختلف ادامه دارد. دولت کنوني بحرين دولت خانوادگي و طايفه اي است. اين سياست ها در ده سال گذشته در بحرين ادامه داشته است و مي تواند زمينه ساز جنگ طايفه اي يا جنگ داخلي در آينده باشد. 

وي خاطر نشان کرد: آمريکايي ها و انگليسي ها با وجود حمايت از دولت بحرين در زمينه سياسي و اقتصادي، حاضر به حمايت از اقدامات اين دولت در زمينه نقض حقوق بشر نيستند. هيات پارلمان اروپايي با صراحت خواستار آزادي همه زندانيان سياسي در بحرين از جمله سيزده نفر از سران جمعيت هاي سياسي شد. رژيم بحرين در گفتگوهاي سياسي هيچ راه حل و برنامه مشخصي براي پايان دادن به بحران در کشور ارائه نکرده است. 

برچسب ها: سیاست ، داخلی ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار