کشت مکانیزه برنج در فارس امسال حدود 3 و نیم برابر افزایش یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با این میزان افزایش سطح زیرکشت مکانیزه برنج به 3 هزار هکتار رسید .
آقای دزفولی افزود: همچنین اجرای آبیاری تناوبی درشهرستانهای برنج خیز باعث کاهش 33 تا 50 درصدی مصرف آب در طول دوره رویش برنج شده است.
او با اشاره به ایجاد بانک نشاء برنج در شهرستانهای مرودشت ، سپیدان ، رستم و نورآباد گفت: در برخی از شهرستانهای برنج خیز استان آبیاری نواری (قطره‌ای) اجرا و موجب کاهش 50 درصدی مصرف آب در این بخش شده است.
مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: این استان با برخوردار بودن از 4 فصل زراعی 922هزار و 351 هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات زراعی دارد و سالانه بیش از 9 میلیون و 147 هزار و 904 تن محصول تولید می‌کند.
امسال بیش از 40 هزار هکتار از شالیزارهای فارس زیر کشت برنج رفته است .
آقای خرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم گفت : پارسال از 34 هزار هکتار مزارع کشت برنج در این استان160 هزار تن شلتوک برداشت شد و از این میزان بیش از80 هزار تن برنج به دست آمد.
شهرستانهای مرودشت ، سپیدان ، رستم ، ممسنی ، قیر و کارزین ، جهرم ، فیروزآباد و پاسارگاد از جمله مراکز مهم کشت شلتوک برنج در فارس است.
عمده ارقام برنج فارس چمپای قصردشتی ، شفق ، کادوس ، سجر و ارقام اصلاح شده سازندگی و درودزن است./س

برچسب ها: کشت ، مکانیزه ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.