فرماندار شهرستان بروجن، از اختصاص 13 میلیارد و 840 میلیون ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان بخش های بلداجی و گندمان از توابع این شهرستان خبر داد.

فتاح کرمی گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ستاد حوادث غیر مترقبه کشور و در مدت زمان محدود به افراد پرداخت می شود.
وی افزود: کمک بلاعوض در صورتی به متقاضیان تعلق می گیرد که میزان برآورد خسارت های آنها بالای 30 درصد باشد و هر فرد از وام های بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستای 125 میلیون ریالی نیز استفاده کند.
کرمی تصریح کرد: در روستاهای حادثه دیده نیز در صورتی که خسارت به منازل افراد بین 60 تا 100 درصد باشد، به هر متقاضی 20 میلیون ریال و در صورتی که خسارت بین 30 تا 60 درصد باشد 15 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: طبق بررسی های کارشناسان برآورد خسارت به منازل روستایی در این بخش ها، 670 نفر از این تسهیلات بهره مند می شوند.
وی گفت: در شهرهای بلداجی و گندمان در صورتی که خسارت به منازل افراد بین 60 تا 100 درصد باشد به هر متقاضی 15 میلیون ریال کمک بلاعوض و طبق بررسی های کارشناسی به 21 نفر در شهر بلداجی و 36 نفر در شهر گندمان تسهیلات پرداخت می شود.
کرمی خاطر نشان کرد: در این دو شهر در صورتی که خسارت بین 30 تا 60 درصد باشد به هر فرد 10 میلیون ریال و مطابق با بررسی های انجام شده به 169 نفر در شهر بلداجی و 85 نفر در شهر گندمان تسهیلات پرداخت می شود.
شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س
برچسب ها: کمک ، زلزله ، بروجن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.