معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورگفت: طبق آمارهای سال 90 بیش از یک میلیون نفر در کشور معتاد به انواع مواد مخدر هستند.

 به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،بابک دین پرست افزود: در حال حاضر در کشور تعداد سه هزار و  940 مرکز حوزه ماده 15 (مراکز داوطلبانه ترک اعتیاد) وجود دارد و نزدیک به 700 هزار نفر در سال گذشته تحت پوشش این مراکز در کشور بوده اند.
 
وی تعداد معتادان به انواع مواد مخدر در کشور را یک میلیون و 325 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این مجموع در حدود 9 درصد را زنان تشکیل می دهند.
 
معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور  با بیان اینکه درمان اعتیاد کاری بلند مدت است ادامه داد: افرادی که تا کنون بهبود یافته و یا در چرخه درمان قرار دارند در حدود 400 هزار نفر در سطح کشور هستند.
 
دین پرست اعتیاد و مصرف مواد مخدر را جرم تلقی کرد و گفت: اعتیاد جرم است و معتاد فردی است که دچار معزل جرم شده است و زمانی که فردی مبتلا می شود نیازمند خدمات درمانی است و ما به او این فرجه را می دهیم که برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کند.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور  در خصوص میزان موفقیت فعالیت های پیشگیرانه در کنترل اعتیاد اظهار داشت: بخش ارزیابی فعالیت های صورت گرفته فرهنگی و پیش گیرانه بخش از اهداف ماست و باید توجه داشت که ارزیابی چنین موضوعی برای نتیجه گیری زمان می خواهد و در حوزه فرهنگی اثر بخشی فعالیت های صورت گرفته را در آینده خواهیم دید.
 
دین پرست در ادامه با بیان اینکه میزان رشد گرایش به مواد مخدر در سال 91 نسبت به اعتیاد موجود در کشور در سال 90 هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته است افزود:  این کار انجام می شود و ما همواره صادقانه همه چیز را می گوییم و همچنین رنج سنی گرایش به مواد مخدر نیز در سال 91 هنوز ارزیابی نشده است./ک
برچسب ها: میلیون ، نفر ، معتاد ، در کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.