معاون آموزشی وزارت بهداشت به لزوم تغییر در آموزش مداوم اشاره کرد و از اینکه پزشکان با شرکت در آموزش های مداوم امتیاز بخرند ولی سطح علمی آنها بالا نرود گله مند شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر عین الهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز 8 اردیبهشت در هشتمین جشنواره آموزش پزشک دانشگاه علوم پزشکي شهید بهشتی افزود: آموزش یک برنامه استراتژیک اصلی است که کشورهای دیگر دنیا توجهی ویژه به مراکز آموزشی می کنند که این توجه ویژه در کشور ما صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: کشورهای غربی نخبگان را از تمام دنیا شکار می کنند و آنها را یک تشکیلات دانشگاهی به کار می گیرند باید توجه داشت امروز قدرت تنها صلاح نیست بلکه آموزش است در واقع آموزش در سالهای اخیر باعث توسعه کشورها شده است.

عین الهی افزود: آموزش ابزارهای مختلفی همچون رقابت و عدالت دارد ولی مهم ترین رکن آن اساتید هستند که توجه ویژه به اساتید می تواند آموزش را بالا ببرد در واقع استاد با دانشجو معروف می شود و اگر برخی اساتید توجه به آموزش نکنند موضع آموزش در کشور دچار مشکل می شود .

وی اظهار داشت:  اساتید نخبه می تواند قدرت ایجاد کنند که ترور دانشمندان هسته ای در سالهای اخیر نمایان گر این بوده که ما در حوزه علم و دانش به مراتب بالایی رسیدیم که دشمن چشم دیدن این پیشرفت ها را ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود به آموزش پزشکی اشاره و عنوان کرد : ما نباید به برگزاری چند کارگاه آموزش اکتفا کنیم بلکه باید در بیمارستان های آموزشی دپارتمان های آموزشی راه اندازی کنیم تا از این طریق آموزش پزشکی را  ارتقاء دهیم.

وی به لزوم تغییر در آموزش مداوم اشاره و افزود: آموزش نیاز به تغییرات اساسی دارد اینکه پزشکان امتیاز بخرند و این آموزشها  هیچ نقشی در ارتقای دانش آنها نداشته باشد هیچ فایده ای ندارد بنابراین باید به لزوم برنامه ریزی در تغییرات اساسی آموزش مداوم بپردازیم./ح

 

برچسب ها: پزشکان ، امتیاز ، سطح علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار