امسال 20میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مراحل باقی مانده طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: مرحله دوم طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام شامل ایجاد شبستان و صحن جدید در میدان احمدی سابق تا شهریور به بهره برداری می رسد.

هوشنگ عشایری گفت: مرحله بعد طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی شامل ایجاد سر در ورودی در مقابل مسجد نو ، مناسب سازی فضا با نماد های مذهبی و اسلامی، کف پوش کردن از سه راه احمدی تا حرم مطهر و زیباسازی دیوار بزودی آغاز می شود و تا 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای آغاز مرحله سوم طرح توسعه حرم برای امتداد رواق بین الحرمین ( مابین حرم های مطهر احمد بن موسی و سید علا الدین حسین علیها السلام )خبر داد و افزود: در این مرحله به عرض 25 تا 60 متر رواق و منظر ساخته می شود.

به گفته این مقام مسئول ، اختلاف نظرهایی بین مشاوران طرح ، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی فارس درخصوص ضلع شروع مرحله سوم وجود دارد که بزودیی در جلسه مشترک نهایی می شود.

عشایری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس قولی که به مردم داده ایم توسعه حرم احمدبن موسی(ع) را تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام می رسانیم.

وی یادآور شد: فاز نخست طرح توسعه حرم ساخت خیابان 9 دی بود که با 35 میلیارد تومان هزینه در کمتراز چهار ماه تملک ، آزادسازی و ساخته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه تمام کارهای اجرایی و عمرانی شهر شیراز باید با محوریت حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) انجام شود، افزود: در طرح توسعه این حرم مطهر بحث‌های مهمی از جمله حل معضل ترافیک عبوری، احداث ساختمان‌های خدماتی، مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی و زیارتی مورد نیاز پیش‌بینی شده‌ است.

وی اضافه کرد: این طرح جامع در محدوده‌ای به وسعت 54 هکتار مصوب شورای عالی شهرسازی است و برای نخستین مرتبه، آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) را دارای یک طرح جامع و کامل برای توسعه، بازسازی و عمرانی می‌کند که دارای سه بخش، شناسایی، مسئله‌یابی، توان‌سنجی و تدوین برنامه توسعه و احیای مجموعه شاه‌چراغ(ع) از چشم‌انداز تا هدف است./س

برچسب ها: توسعه ، شاهچراغ ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.