چاک هيگل وزير دفاع آمريکا در چارچوب سفر منطقه اي خود براي تقويت روابط با متحدان آمريکا وارد مصر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هيگل قرار است نخست با عبدالفتاح السيسي همتاي مصري خود و سپس محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور ديدار کند.بنا بر اعلام مقامات آمريکايي، اين مذاکرات به روابط با اسرائيل، بي ثباتي در شبه جزيره سينا و همچنين اوضاع داخلي مصر که بحران سياسي و اقتصادي شديدي را مي گذراند، اختصاص دارد.

مصر مدتها از متحدان اصلي آمريکا در منطقه بوده است ولي از زمان سقوط رژيم حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع مصر در سال دو هزار و يازده، آمريکا با سياست جديد و دولت مستقل تري در مصر مواجه است.با وجود اين مقامات آمريکايي بر اين باورند روابطي که در دهه اخير در زمينه امنيتي بين دو کشور برقرار شده در برابر اين تغييرات مقاومت کرده است و مقامات نظامي آمريکايي همچنان با ارتش مصر در ارتباط هستند. 

آمريکا همچنان هر سال به پرداخت بيش از يک ميليارد دلار براي کمک نظامي به مصر ادامه مي دهد. اين کمک به عنوان تضميني براي رعايت موافقت نامه هاي صلح مصر با اسرائيل است.اين نخستين سفر هيگل به عنوان وزير دفاع آمريکا به خاورميانه است. وي نخست به اسرائيل و سپس به اردن و عربستان سعودي سفر کرد. هيگل قرار است پس از مصر به امارات عربي متحده سفر کند.

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: فرانسه ، هیگل ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار