دکتر اسحق صلاحی گفت: کتابخانه ملی با تدوین استراتژی 13 ساله، رهبری ملی دانش کشور را در دست برنامه و اجرا دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، وی در این کنفرانس که دوم تا چهارم اردیبهشت در تاشکند برگزار می شود، کتابخانه ها را یکی از عوامل اصلی نوزایی و خلاقیت و در نتیجه عامل تحرک و پیش برنده توسعه فرهنگی دانست و اظهار داشت: کتابخانه ها اطلاعات آماده شده را در اختیار عموم قرار داده و نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی، خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا می کنند.  
وی از کتابخانه ملی به عنوان نمادی از غنای فکری و معنوی هر قوم و ملت یاد کرد و افزود: ارزشمندترین، معتبرترین و جامع ترین مواد کتابخانه ای را می توان در کتابخانه های ملی یافت.  
دکتر صلاحی با اشاره به سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران به عنوان رسمی ترین و بزرگ ترین سازمان فعال در زمینۀ منابع اطلاعات و کتابخانه و نقش آن در مهندسی فرهنگی که برای اولین بار از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مطرح شد، ادامه داد: کتابخانه ملی با ميليون ها برگ سند و كتاب ارزشمند، پايگاه رفيع و مهم اطلاع‌رساني در جامعه به شمار مي‌رود و با به کارگیری راهکارهای مختلف، به هدف نهایی خود که همان تبدیل شدن به هاب دانش ملی مستند کشور است، می رسد. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار