شهردار گفت: طرح كشت 250 هكتار از مسير كمربند سبز اهواز در جاده اهواز ـ حميديه با حضور رييس سازمان محيط زيست كشور افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ منصور كتانباف اظهار كرد: در سال گذشته كشت 500 هكتار از اراضي شمال غرب پروژه كمربند سبز اهواز در جاده اهواز-انديمشك به پايان رسيد و كشت 700 هكتار ديگر نيز براي سال جاري برنامه‌ريزي شده است.

وي افزود: از 250 هكتار اراضي در نظر گرفته‌شده براي اين فاز از پروژه، 100 هكتار براي ايجاد پارك جنگلي اختصاص يافته كه طراحي‌هاي آن انجام شده است؛ بنا بر اين طراحي‌ها، مسيرهاي رفت‌وآمد و مكان‌هاي تفريحي در اين مسير تدارك ديده خواهد شد.

كتانباف با بيان اين‌كه در پروژه كمربند سبز اهواز از گونه‌هاي آكاسيا، كهور، گز و اكاليپتوس استفاده شده است، گفت: در اراضي كمربند سبز كه امروز كشت شدند نيز همين گونه‌ها استفاده شده و آبياري اين نهال‌ها فعلا با آب شهري و به وسيله تانكرهاي آب انجام مي‌شود.

شهردار اهواز تصريح كرد: 250 هكتار ديگر در مسير اهواز ـ انديمشك و در ادامه اراضي كشت‌شده كمربند سبز خواهد بود كه كار تسطيح و گودبرداري آن در حال انجام است.

وي ادامه داد: اين فاز از پروژه كمربند سبز اهواز در زمين‌هاي متعلق به ارتش كشت شده و اين ارگان همكاري خوبي در اين زمينه داشته است.

كتانباف با بيان اين‌كه بخشي از كمربند سبز اهواز در تپه‌هاي شني دشت جفير كشت شده است، گفت: اين منطقه از كانون‌هاي مهم ريزگردها در كشور است كه ايجاد كمربند سبز در كاهش ريزگردها تاثير بسزايي خواهد داشت.

شهردار اهواز افزود: رقم اعتبار پروژه كمربند سبز اهواز تعيين شده ولي منابع تامين اين پروژه هنوز تعيين نشده است كه در جلسه امروز مشخص خواهد شد./ب


برچسب ها: کشت ، پروژه ، کمربند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.