معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي كشور گفت: گوشت منجمد بدون استخوان گاوميش از كشور هندوستان با رعايت ضوابط و الزامات بهداشتي و نظارت نمايندگان رسمي سازمان دامپزشكي كشور وارد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محسن مشكوة در خصوص گوشتهاي منجمد گاوميش وارداتي با مصرف صنعتي از كشور هندوستان اظهار داشت: سازمان دامپزشكي كشور به منظور نظارت بر سلامت گوشت هاي وارداتي از كشورهاي مختلف و از جمله هندوستان نسبت به تدوين الزامات بهداشتي واردات (IHR) اقدام نموده است و بر اين اساس كليه ضوابط و الزامات بهداشتي لازم به منظور حصول اطمينان از سلامت دام هاي كشتاري، توسط دامپزشكي دولتي كشور هندوستان كليه گاوهاي كشتاري مورد بازرسي پيش و پس از كشتار قرار مي گيرند.
وي ادامه داد: در اين بين سازمان دامپزشكي كشور در راستاي وظايف قانوني خود نسبت به اعزام دامپزشكان به كشتارگاه هاي مورد تاييد و نظارت بر كليه مراحل توليد در كشور هندوستان اقدام مي نمايد تا نظارت عاليه بر روند توليد گوشت اعمال شود.
مشكوة اضافه كرد: علاوه بر اين كليه محصولات صادراتي پس از انجام آزمايشات لازم در آزمايشگاه هاي كشور هندوستان و در صورت كسب نتايج آزمايشگاهي مناسب اجازه صادرات دريافت مي نمايند كه همراه هر محموله گواهي بهداشتي دامپزشكي دولتي هندوستان تاييد كننده اين امر است.
معاون سازمان دامپزشكي كشور افزود: اين گوشت ها پس از ورود به بندر ورودي توسط كارشناسان دامپزشكي مورد ارزيابي مجدد قرار گرفته و پس از اخذ نمونه هاي لازم نسبت به انجام آزمايشات ميكروبي و انگلي بر روي گوشت هاي وارداتي اقدام مي شود تا در صورت كسب نتايج رضايت بخش نسبت به صدور مجوز ترخيص بهداشتي آن ها اقدام صورت پذيرد.
مشكوة خاطر نشان كرد: نحوة اقدامات انجام شده و در دست اقدام به گونه اي است كه سلامت مصرف كنندگان و هموطنان عزيز به عنوان اولين اصل، مد نظر كليه مسئولين و كارشناسان سازمان دامپزشكي است.
برچسب ها: گوشت ، دامپزشکی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار