مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: اعتبارات تخصیص یافته به ناوگان قطار شهری مشهد در دولت های نهم و دهم چهار برابر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مسعود بیژنی افزود: عملیات اجرایی خط یک قطار شهری مشهد از سال 1379 آغاز شد که تا سال 1384 حدود دو هزار میلیارد ریال برای راه اندازی این ناوگان تخصیص یافت.

وی گفت: با روی کارآمدن دولت نهم و اهمیتی که این دولت برای گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی قائل بود، روند تخصیص اعتبارات از رشد خوبی برخوردار شد بطوریکه از سال 1385 تا سال 1391 حدود هشت هزار و 300 میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی این ناوگان اختصاص پیدا کرد.

بیژنی افزود: بیش از 75 درصد اعتبارات تخصیص یافته به این ناوگان در دولت های نهم و دهم بوده است.

وی بااشاره به آغاز عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری مشهد در سال 1388 گفت: عملیات حفاری این خط توسط دو دستگاه ˈتی.بی.امˈ در حال انجام است که دستگاه اول از مسیر بلوار طبرسی به سوی راه آهن و دستگاه دوم از بلوار شهید فکوری به سوی بلوار طبرسی عملیات حفاری را انجام می دهند.

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: مطالعات خط سوم قطار شهری مشهد نیز در 25 کیلومتر از مسیر شمال غربی به جنوب شرقی این شهر (قاسم آباد به شهرک ابوذر) با 22 ایستگاه به اتمام رسیده و هم اکنون مذاکرات برای واگذاری این خط به سرمایه گذار در حال انجام است.

بیژنی با بیان اینکه حدود سه درصد از جابجایی های درون شهری مشهد توسط قطار شهری انجام می شود، اظهار داشت: با گذشت دو سال از بهره برداری خط یک قطار شهری مشهد، استقبال شهروندان از این ناوگان با رشد صعودی همراه بوده است.

وی گفت: هم اکنون روزانه بیش از 110 هزار نفر توسط این ناوگان جابجا می شوند.

وی همچنین از انجام مطالعات مرحله اول خط چهارم قطار شهری مشهد خبر داد و افزود: با بهره برداری از چهار خط مزبور، سهم این ناوگان در جابجایی مسافران درون شهری مشهد به 35 درصد افزایش می یابد./س 

برچسب ها: بودجه ، تخصیصی ، قطار ، شهری ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.