عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علت همه انفجارهای اخیر و خشونت در آمریکا عدم کاربرد منطق در سیاست‌های این کشور است چرا که دولت آمریکا به جای منطق، منافع سرمایه‌داران بزرگ را دنبال می‌کند.

"اسماعیل کوثری" نماینده مردم تهران، ‌ری، شمیرانات و اسلامشهر، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش انفجارها در آمریکا و انفجار اخیر تگزاس گفت:‌ علت همه انفجارهای اخیر در آمریکا عدم کاربرد منطق در سیاست‌های این کشور است چرا که دولت آمریکا به جای منطق منافع سرمایه‌داران بزرگ و کارتل‌ها را دنبال می‌کند.  
 
وی ادامه داد: دولت آمریکا به جای بررسی اینگونه مسائل، همیشه به دنبال هر اتفاق به طوری وانمود کرده که مسلمانان مقصر این قضایا هستند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که آمریکا تفکر زیاده‌خواهی و زورگویی دارد نباید انتظار رسیدگی مسئولین به خشونت‌ها در این کشور را داشت.
 
کوثری به انفجار ساختمان‌های دوقلو در نیویورک در سال 2001 اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولین امنیتی آمریکا هیچگاه گزارشی از انفجارهای نیویورک به مردم آمریکا نداده‌اند.
 
وی افزود: ما معتقدیم طراح اصلی انفجارهای نیویورک عوامل آمریکایی بودند هر چند این اتفاقات را به نام القاعده تمام کردند، چرا که با این ادعاها قصد حضور در خاورمیانه و کشورهایی مانند عراق  افغانستان را داشتند تا به راه انداختن جنگ سلاح‌های خود را به فروش برسانند.  
 
نماینده تهران تصریح کرد: تلاش برای فروش سلاح‌ها و به راه انداختن جنگ در خاورمیانه به این دلیل است که عده خاصی این سلاح‌ها را در دست داشته و از فروش آن نفع زیادی می‌برند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت آمریکا تا به حال در برابر خشونت‌ها در کشورش هیچ اقدامی صورت نداده و همیشه از کنار آن گذشته است، چرا که جای تکیه بر واقعیت‌ها تامین منافع صاحبان ذی‌نفع در این مسائل را مدنظر داشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، خشونت ، تگزاس ، منافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار