پليس شهر نيويورک آمريکا پسربچه هفت ساله اي را به اتهام دزديدن پنج دلار ، حدود 10 ساعت با دست بند به نرده بست و از وي بازجوئي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، روزنامه آمريکايي نيويورک پست با چاپ عکس بزرگ صحنه بازداشت اين پسربچه سياه پوست در صفحه نخست درج کرد ويلسون ريس به دزديدن پنج دلار از يک دانش آموز ديگر در مدرسه خود در منطقه برانکس متهم شد در حالي که خانواده‌اش ادعا مي کنند که وي اين پول را روي زمين پيدا کرده بود. 
اين روزنامه با انتقاد از عملکرد خشن پليس آمريکا در برخورد با کودکي هفت ساله نوشت به جاي آنکه اين مساله از سوي مسئولان مدرسه حل و فصل شود،  نيروهاي پليس ، ريس هفت ساله را دستگير و  ده ساعت از وي بازجويي کرد .
مادر اين کودک سياه پوست که عکس هنگام بازداشت فرزندش را در اختيار رسانه ها قرار داده، اعلام کرد از پليس نيويورک به دليل دستبند زدن به پسرش شکايت کرده است.
نيويورک پست افزود خانواده ويلسون ريس از پليس و مقامات شهر نيويورک به دليل اين برخورد غيرقانوني درخواست دويست و پنجاه ميليون دلار غرامت کرده است.
به نوشته اين روزنامه آمريکايي در مدارکي که از سوي اين خانواده به دادگاه ارائه شده، آمده است اين کودک که با دست بند، بازجويي شده است، از لحاظ کلامي، فيزيکي و احساسي‌ مورد آزار قرار گرفته است.
خشونت پليس آمريکا که همواره مورد اعتراض شهروندان اين کشور قرار دارد، در سالهاي اخير از سطح بزرگسالان به نوجوانان و اکنون به کودکان گسترش يافته است.
در اوايل اين هفته نيز مردم چند شهر غربي آمريکا ضد خشونت هاي پليس اين کشور که به کشته شدن مکرر نوجوانان در برخوردهاي پليسي منجر شده است، تظاهرات اعتراض آميز برگزار کردند.
با اينحال يک منبع ناشناس از پليس نيويورک، از مرکز پليس يادشده دفاع کرده و گفته اقدام پليس بر اساس دستورالعمل بوده است.
اين منبع به روزنامه نيويورک پست گفت ما به تماسي پاسخ داديم که حاکي از دزدي و درگيري بود و نهايتاً ويلسون به پايگاه پليس آورده شد و در اتاق نوجوانان قرار گرفت.
به گفته اين منبع ناشناس اين کودک کمي‌ بعد از ساعت سه بعدازظهر به مرکز پليس آورده و در ساعت هفت و چهل و پنج دقيقه شب آزاد شده و اين مدت براي دستگيري يک نوجوان استاندارد است.
نيويورک پست همچنين نوشت: منبع ديگري نيز گفته ويلسون ريس، همکلاسي خود را به مدت زيادي اذيت کرده است و اين بچه فرشته نيست، با آنکه ممکن اين طور به نظر رسد.
اين منبع ناشناس دوم نيز که از محتواي سخنانش پيداست از نيروهاي پليس منطقه برانکس است، به نيويورک پست گفت: اين داستان به اين سادگي‌ نيست که به نظر مي‌رسد.
عکس کودک يادشده در روزنامه نيويورک پست، در پايگاه اينترنتي هافينگتون پست به نشاني ذيل درج شده است. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار