" مايکل مور" مستندساز آمريکايي تصريح کرد خشونت در جامعه آمريکا نهادينه شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛ مايکل مور گفت: ميزان خشونتهاي ناشي از استفاده از سلاح در آمريکا بسيار زياد است. در ميان 23 کشور ثروتمند جهان، بيش از 80 درصد قتلها با سلاح فقط در يک کشور رخ مي دهد که عبارتست از آمريکا.
 
چپهاي آمريکا مي گويند اگر قوانين مربوط به کنترل سلاح افزايش پيدا کند ميزان خشونتهاي مرتبط با اسلحه در آمريکا کاهش خواهديافت. ترديدي نيست که همين طور خواهد شد اما اين کار ، راه حل مشکل سلاح در آمريکا نيست زيرا فرهنگ آمريکايي به گونه اي است که چنين اتفاقاتي در دل آن رخ مي دهد. در کشوري همانند ژاپن هر سال 6 قتل چشمگير رخ مي دهد. در کانادا اين رقم حدود دويست مورد و در انگليس چهل  قتل است اما در آمريکا وضع به گونه اي متفاوت است.
 
علت زياد قتلهايي که در آمريکا رخ مي دهد تعداد بالاي فيلمهاي خشن و بازيهاي رايانه اي خشونت آميز است که در آمريکا در دسترس است. آمار بالاي اين خشونتها در کانادا نيز به همين علت است که با آمريکا مجاور است. در سال 2008 ، 12 هزار مورد تيراندازي با سلاح در داخل آمريکا گزارش شد اما در ژاپن اين رقم در همين دوره زماني فقط يازده مورد بود. »
 
مايکل مور در ادامه افزود:« يکي از علل اصلي پايين بودن آمار قتل با سلاح گرم در ژاپن اين است که در قانون اساسي اين کشور حمله سلاح ممنوع است. نکته تعجب آور اينکه آمريکا پس از جنگ جهاني دوم، قانون اساسي ژاپن را نوشت و حمل سلاح را در اين کشور  ممنوع کرد اما در آمريکا براساس قانون اساسي حمل سلاح مجاز شمرده شده است! آمريکا پيشينه و کارنامه اي توام با خشونت دارد. آمريکا همواره در مسير غرب وحشي بوده است.  آمريکا ويژگي هاي خاصي دارد که آن را از اين منظر هم از کشورهاي ديگر متفاوت مي کند. »
برچسب ها: مایکل مور ، خشونت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار