پليس بلژيک عملياتي را عليه محافل سلفي اين کشور آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون فرانسه ؛ در اين عمليات رئيس گروه سلفي موسوم به « شريعت فور بلجيوم»(شريعت براي بلژيک) بازداشت شد. اين گروه سلفي  جوانان را با شستشوي مغزي تحريک مي کند و براي مبارزه درکنار شورشيان سوري به سوريه مي فرستد. بيش از 220 مامور ويژه پليس  در طول شب در شهرهاي مختلف از جمله آنورس از محافل اسلامگرا بازرسي کردند.

فواد بالقاسم رهبر سابق گروه شريعت براي بلژيک بازداشت شد. بازداشتها در طول شب ادامه يافت. ماموران پليس همچنين رايانه ها و اسناد زيادي از خانه هاي اين افراد ضبط کردند. هدف از اين عمليات پي بردن به علل حضور برخي از شهروندان بلژيکي در بين گروههاي شورشي  در سوريه عنوان شده است. 

بارت دو ويوور شهردار آنورس گفت اين گونه عمليات به اين علت صورت گرفته است که در شهري چون آنورس  محافل اسلامگرا فعال  هستند و بايد جلوي آنها را گرفت. نمي توانيم اجازه چنين افراط گرايي ها را بدهيم  بايد اين مسائل را جدي بگيريم در اين محافل مسائلي شوکه آور مطرح است که بايد جلويش گرفته شود. 

از چهل و هشت خانه در سراسر بلژيک بازرسي شد. پانزده خانه در ويلوورد واقع بود. در اين شهر نيز شماري از افراد بازداشت شدند يکي از آنان جواني بلژيکي بود که پس از زخمي شدن در سوريه به خاک بلژيک باز گشته بود. اعضاي خانواده وي نيز بازداشت شدند.

هانس بونته شهردار ويلوورد گفت من در اين منطقه نوجواناني را ديده ام که فريب خورده اند و وارد مسير غلطي شده اند. هنگامي که اين جوانان از  دوستان و خانواده هايشان  جدا  مي شوند، اندوهگين مي شوند و اشک مي ريزند. 

برچسب ها: پلیس ، مسئول ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار