براي حفظ و نگهداري دندان‌هاي مصنوعي بايد از قرص‌هاي ضد عفوني کننده در طول شب و همچنين از مصرف تنقلات در طول روز خود داري کرد.

ظفرمند، متخصص دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: براي حفظ و نگهداري دندان‌هاي مصنوعي بايد همانند دندان‌هاي طبيعي از آنها مراقبت کرد.

وي در ادامه افزود: بايد از طريق مسواک زدن و استفاده از قرص‌هاي ضد عفوني کننده براي ورود از ميکروب در افراد جلوگيري کرد.

ظفرمند در خصوص دومين راهکار براي مراقبت از دندان‌هاي مصنوعي عنوان کرد: نگهداري دندان‌هاي مصنوعي به هنگام شب در ظرف آب تمييز و همچنين عدم استفاده در طول روز از تنقلات که باعث شکستگي و فشار آمدن به فک مي‌شود و منجر به ترک لثه و مخاط ريز دندان خواهد شد.

اين متخصص دندانپزشک در خصوص تطابق نيافتن دندان‌هاي مصنوعي در برخي افراد گفت: برخي افراد نسبت به دندان مصنوعي واکنش‌هاي متفاوتي به تناسب ايدولوژي بدنشان نشان مي‌دهند و ممکن است تا مدت‌ها از شروع استفاده دندان مصنوعي هنوز فک تطابق پيدا نکرده و به هنگام غذا خوردن مشکل براي فرد ايجاد کند.

وي با بيان اينکه به دليل استفاده طولاني مدت و فشار آمدن به سطح فک نياز به جراحي در فرد ايجاد مي‌شود اظهار داشت: اين فشار در سطح فک به مرور باعث تحليل استخوان ريز دندان مي‌شود که فرد به هنگام عطسه، خوردن غذا و صحبت کردن مشکل پيدا مي‌کند و در اين صورت نياز به جراحي خواهد بود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: درمان از طريق جراحي، باعث افزايش عمق لثه و همچنين افزايش حجم استخوان فک، زمينه‌اي را براي قرار گيري فک فراهم خواهد کرد.
برچسب ها: دندان ، لثه ، فک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار