به دنبال انتشار خبر وجود کيسه‌هاي فيلتر دار غير استاندارد در کشور سازمان انتقال خون ايران از جمع‌آوري اين کيسه‌ها و تغيير منبع خريد آنها از سنگاپور به فرانسه خبر داد.

دکتر غلامرضا توگه، مدير عامل انتقال خون ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سال گذشته با فشارهاي زيادي در مورد واردات تجهيزات سازمان انتقال خون روبه رو بوديم که توانستيم به اميد خدا اين فشارها را کم کنيم.

وي افزود: کيسه‌هاي فيلتردار يکي از تجهيزات مورد استفاده براي بيماران تالاسمي و دياليزي است که وزارت بهداشت هم تاکيد زيادي در مورد استفاده از اين کيسه‌ها براي اين بيماران دارد.

توگه تصريح کرد: تا سال گذشته اين کيسه‌ها از يک شرکت ژاپني در سنگاپور وارد مي‌شد که در اين سالها مشکلي در استفاده از آنها وجود نداشته ولي در اواخر سال گذشته ما گزارش هايي مبني بر بروز حساسيت در بيماران تالاسمي دريافت کننده خون از اين کيسه‌ها گزارش شد که طي بررسي متوجه شديم اين مشکل در 4 سري از محموله کيسه‌هاي 4 تايي و يکسري از کيسه‌هاي 3 تايي است که به سرعت از سراسر مراکز درماني کشور جمع‌آوري شدند.

مدير عامل انتقال خون ايران با بيان اينکه در حال حاضر درحال بررسي مشکل اين کيسه‌ها هستيم افزود: به دنبال اين اتفاق و براي رفاه حال بيماران مصرف کننده خون در کشور به تغيير منبع خريد اين کيسه‌ها اقدام کرده‌ايم و به زودي تا اطلاع ثانوي اين کيسه‌ ها از يک شرکت فرانسوي براي استفاده بيماران وارد کشور مي‌شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار