رئیس سازمان انتقال خون گفت: کمبود نیروی انسانی و پایگاه مجهز از جمله چالش های سازمان انتقال خون می باشد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر غلامرضا توگه در مراسم افتتاح کارگاه انتقال خون تهران با بیان اینکه طی دوره های گذشته پنج پروژه آذربایجان شرقی، لر ستان، تهران، یزد،کرمان به بهره برداری رسیده اند گفت: سه پروژه ملی در استانهای تهران، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال اجرا می باشند.

رئیس سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه عملیات اجرایی 17 پروژه استانی آغاز شده بیان داشت: سمنان، چهارمحال بختیاری، کرمان، کردستان، فارس، کرمانشاه،کهکیلویه و بویراحمد از جمله این استانها هستند.

وی اظهار کرد: وضعیت مراکز انتقال خون سراسر کشور از سال 84 تا سال 90 تفاوت های قابل توجهی داشته است بطوریکه تعداد پایگاه ها از 64 به 54 مراکز تهیه فراوری از 19 به 37 و مراکز خون گیری از 67 به 121 رشد داشته ایم.

دکتر توگه ادامه داد: درصد اهدای خون داوطلبانه در سال 84   97% بود که در سال 90 به 100% ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: شاخص اهدای خون در سال 84  بیست و سه ممیز یک هزار نفر بوده که در سال 90 به بیست و شش ممیز دو در هزار نفر ارتقا یافته است.

رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه کمبود  نیروی انسانی و پایگاه مجهز از جمله چالش های سازمان انتقال خون است خاطر نشان کرد: پایگاه تهران با سرانه ی هفتصد و سی و سه واحد خون گیری به ازای هر نفر از کارکنان دارای بالاترین میزان سختی کار در کشور است که میانگین این شاخص 528 واحد به ازای هر نفر است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار