ارتش سوریه امروز هم عملیات خود را در تعقیب گروه های مسلح تروریست در حومه شهرهای دمشق، لاذقیه، حلب، ادلب و دیرالزور که از دو هفته پیش آغاز کرده بود، ادامه داد و به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، یگان های ارتش در عملیات خود در حومه شرقی شهر دمشق به ویژه در مناطق جوبر، مسرابا، زملکا و حرستا، شمار زیادی از شورشیان مسلح را از پای درآوردند و تجهیزات آنها را منهدم کردند.

به نوشته سانا ، در میان کشته شدگان در منطقه جوبر سه تروریست مغربی دیده می شوند که معروف به ایجاد ترس و وحشت میان مردم بودند و با تهدید از اهالی باجگیری می کردند.

گفتنی است ، حومه شرقی شهر دمشق معروف به غوطه محل تجمع تروریستهای مسلح وابسته به گروه های تکفیری است که در این روزها، دم از آماده شدن برای حمله به شهر دمشق می زنند، اما بی شک عملیات موفقیت آمیز ارتش موجب خواهد شد تا تروریستها از عملی کردن برنامه خود بازمانند.

برپایه این گزارش ، ارتش در ادامه عملیات خود برای محاصره تروریستها در حومه شهر دمشق عملیات موفقیت آمیزی را در مناطق حتیته ترکمن و سبینه در حومه جنوبی شهر و همچنین عتیبه و عباده در مجاورت فرودگاه دمشق انجام داد.

در این عملیات چندین مخفی گاه تروریستها و شمار زیادی از خودروهای مجهز به تیربار سنگین آنان منهدم شد.

خبرگزاری دولتی سوریه همچنین خبرداد، بر اثر تیراندازی افراد مسلح به اتوبوسی در ورودی شمالی شهر دمشق در شهر حرستا، سه تن کشته و چند مسافر دیگر هم زخمی شدند.
در جاده فرودگاه دمشق هم تروریستها به طرف اتوبوسی شلیک کردند که منجر به زخمی شدن چند تن از سرنشینان شد.

سانا همچنین خبرداد، ارتش در عملیات خود در شهر حلب در شمال سوریه خسارتهای سنگینی برگروه های تروریست وارد کرد.

در این عملیات که شامل مناطق راهبردی میدان حیدریه، بعیدین، شیخ سعید و شیخ مقصود بود هفت خودرو مجهز به تیربار سنگین و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات منهدم شد.

به گفته سانا، با پایان عملیات ارتش در شهر حلب ، جاده فرودگاه حلب و مناطق مرکزی این شهر کاملا در کنترل نیروهای نظامی سوریه در خواهد آمد.

همچنین نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود که از چند روز پیش در حومه شمالی شهر لاذقیه در غرب این کشور آغاز کردند، شمار زیادی از تروریستهای وابسته به گروه تکفیری جبهه النصره را از پای درآوردند. در عملیات امروز مازن مفتاحی تبعه قطر که اسیران خود را گردن می زد، به همراه دو تن از دستیارانش از تابعیت اندونزیائی و فیلیپینی، کشته شد.

عملیات امروز ارتش در حومه لاذقیه شامل روستاهای ربیعه، مریج، ساقیه و عوینات بود که به مقری برای تروریست های وابسته به گروه جبهه النصره تبدیل شده بود، پس از اینکه این افراد تکفیری از ترکیه به خاک سوریه نفوذ می کردند.

در استان ادلب در شمال غرب سوریه و در مجاورت مرزهای ترکیه هم ارتش عملیات موفقیت آمیزی را در روستاهای الشغر، غسانیه ، بشلامون، قطرون و مشمشان انجام داد.

ارتش در عملیات گسترده خود در استانهای حلب و ادلب در مجاورت مرزهای ترکیه می کوشد میدان عمل گروه های تروریستی را در این مناطق محدود کند.

در استان دیر الزور هم نیروهای ارتش سوریه تکفیری های وابسته به جبهه النصره را در مناطق فرودگاه قدیم شهر و خانه کارگران محاصره و شمار زیادی از آنها را دستگیر یا به هلاکت رساندند.

ارتش در عملیات دیگری در منطقه حسینیه در حومه شهر دیرالزور هم موفق شد سه تن از سرکرده های گروه تکفیری جبهه النصره مستقر در این شهر را که یک سوری و دو با تبعه لیبیائی بودند، از پای درآورد.

ارتش سوریه دایره عملیات خود را در مناطق حومه دمشق، لاذقیه و اطراف شهر حمص توسعه داده است. در دمشق چند مخفیگاه گروه های مسلح، به ویژه گروه های موسوم به «النصره» و «لشکر اسلام» در منطقه «جوبر» هدف قرار گرفته و نابود شدند و شماری از ترویست ها به هلاکت رسیدند و بقیه نیز از منطقه عقب نشینی کردند.

عملیات ارتش سوریه در دوما نیز ادامه داشت و شماری از افراد مسلح که تبعه کشور تونس بودند از جمله فردی به نام «همام المنسی»، که با برخی شبکه های ماهواره ای گفتگوی می کرد، به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر، گروه های مسلح همچنان مناطق مسکونی را با خمپاره هدف قرار می دهند به گونه ای که به منطقه حرستا در شرق دمشق چند گلوله خمپاره شلیک شدند که در نتیجه آن چند کودک زخمی شدند.

ارتش سوریه در دمشق نیز به عملیات علیه افراد مسلح ادامه می دهد. در مناطق دیگر نیز مانند منطقه سیف الدوله در دمشق شماری از افراد مسلح به هلاکت رسیدند.
برچسب ها: عملیات ، ارتش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار