شماری از شهرهای بزرگ آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات علیه دولت باراک اوباما در اعتراض به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی؛ تظاهر کنندگان در برخی از شهرهای بزرگ آمریکا عملیات هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای عرب و مسلمان را نژاد پرستی دانستند و افزودند این موضوع باعث اختلافات عمیق و دشمنی آشکار با آمریکا در دنیای عرب و اسلام خواهد شد.
محمد العلمی خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره افزود تظاهرکنندگان دیوار سکوت را در برابر سیاستهای جنجال برانگیز آمریکا شکستند چرا که این کشور تنها خودش را داور و مجری رسانه ها می داند.
«بشری المفتلی» فعال یمنی در این باره می گوید من مخالف سیاست های آمریکا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هستم. آمریکا باعث افزایش و نفوذ شبکه القاعده در یمن شده است و اختلافات قبیله ای را در این کشور افزایش داد.
این فعال یمنی تصریح کرد ما امیدواریم سیاست آمریکا بعد از بهار عربی در برابر تمامی کشورهای عربی تغییر پیدا کند.
خبرنگار این شبکه افزود چپ گرایان آمریکا منتظر تغییر سیاست های داخلی و خارجی کشورشان هستند.
براین بیکر یکی از اعضای سازمان «آنسر» در این باره گفت: اوباما با کاستن از بودجه بیمه های تامین اجتماعی و بکار گرفتن آن در جهت گسترش فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین گرایش جمهوریخواهان راستگرا و تندرو را در پیش گرفته است .
خبرنگار این شبکه افزود استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تا کنون جان چند شهروند آمریکایی تبار را گرفته است که از میان آنها می توان به «ایمن العولقی» و فرزند جوانش عبدالرحمن العولقی اشاره کرد.
این موضوع همچنین خشم راستگرایان را برانگیخته است زیرا آنان این موضوع را خارج از اختیارات قانونی اعطا شده به باراک اوباما می دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار