مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي گفت: عصر شنبه مراسم استقبال از سه شهيد گمنام در شهرستان هاي بجنورد و جاجرم برگزار مي شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ سعادت جلال دوست با بيان اينكه عصر شنبه مراسم استقبال از سه شهيد گمنام در بجنورد و جاجرم برگزار مي شود، عنوان كرد: در بجنورد مراسم استقبال از يك شهيد  گمنام از ساعت 17 از ميدان آزادگان آغاز مي شود و تا مسجد انقلاب ادامه خواهد داشت، همچنين شب وداع با اين شهيد نيز بعد از نماز مغرب و عشاء در همين مسجد برگزار مي شود.

اين مسئول افزود: مراسم تشييع شهيد گمنام در بجنورد در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با حضور امت شهيدپرور اين شهر از ساعت 9 تاريخ 25 فروردين ماه از مقابل مسجد انقلاب تا تقاطع جمهوري اسلامي در خيابان چمران برگزار مي شود و پيكر مطهر اين شهيد در محل اداره كل اطلاعات به خاك سپرده خواهد شد.

وي در ادامه اظهار داشت: همچنين مراسم استقبال از دو شهيد گمنام در شهرستان جاجرم نيز عصر امروز و از ساعت 16:30 در شهر شوقان، 17:30 در سنخواست و 18:30 نيز در شهر جاجرم از محل ميدان قائم اين شهر آغاز مي شود و تا مسجد صاحب الزمان(عج) ادامه خواهد داشت.

سرهنگ جلال دوست اضافه كرد: شب وداع با اين دو شهيد گمنام نيز امشب با حضور امت شهيدپرور اين شهرستان در محل اين مسجد برگزار مي شود و مراسم تشييع اين دو شهيد گمنام نيز در جاجرم با حضور مردم و مسئولين از صبح 25 فروردين ماه آغاز خواهد شد و اين دو شهيد پس از تشييع در پارك لاله اين شهر تدفين مي شوند.

اين مسئول تصريح كرد: بر اين اساس در اين روز يك شهيد گمنام 17 ساله و مربوط به تك دشمن در جزيره مجنون در تيرماه سال 67 و يك شهيد گمنام 20 ساله كه 20 فروردين 66 در عمليات كربلاي 9 در قصر شيرين به شهادت رسيده؛ در شهرستان جاجرم تشييع و تدفين خواهند شد و يك شهيد گمنام 19 ساله كه در عمليات تك دشمن در جزيره مجنون در تيرماه سال 67 به شهادت رسيده نيز در بجنورد تشييع و خاكسپاري مي شود.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي در پايان عنوان كرد: كميته جستجو و تفحص مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح كشور تعداد 130 شهيد را تفحص كرده اند كه از اين تعداد 46 شهيد شناسايي شده و مابقي نيز به عنوان شهداي گمنام، در روز يكشنبه 25 فروردين ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در استان هاي مختلف كشور تشييع خواهند شد و در اين ميان  استان ما نيز ميزبان سه شهيد گمنام است.

برچسب ها: خراسان ، شمالی ، سه ، شهید ، گمنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.