آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و مانموهان سينگ نخست وزير هند با هدف بهبود روابط اقتصادي و در چارچوب نشست مشترک کابينه ها با يکديگر ديدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ آلمان با توجه به بحران اقتصادي تلاش مي کند روابط بازرگاني و سرمايه گذاري خود را در بازارهاي نوظهور افزايش دهد و از سوي ديگر هند نيز به دنبال دسترسي به فناوري و تخصص آلمان در حوزه هايي مانند آموزش و انرژي هاي تجديد پذير است. مرکل و سينگ که گفته مي شود مناسبات شخصي خوبي دارند، در ماه مه 2011 نشست موسوم به رايزني هاي بين دولتي هند - آلمان را در دهلي نو راه اندازي کرده اند. در چارچوب اين نشست، وزيران دو کشور هر دو سال يکبار با يکديگر ديدار مي کنند.
آلمان چنين روابط نزديکي را تنها با برخي همسايگان اروپايي، چين و اسرائيل دارد. 

سينگ پيش از عزيمت به برلين گفت دهلي نو به دنبال برقراري روابط تجاري و سرمايه گذاري با آلمان است و ما به تلاشهاي خود براي افزايش سرمايه گذاري داخلي، جذب سرمايه گذاران خارجي و بازگرداندن اقتصاد به ظرفيت رشد بالقوه 8 درصد ادامه خواهيم داد. وي در بيانيه اي افزود آلمان شريک کليدي هند در حوزه هاي زير بنايي، توليد، علم و فناوري، آموزش عالي، آموزش حرفه اي و انرژي هاي پاک و تجديد پذير است.  

وي گفت دو طرف در نشست خود چندين توافقنامه و يادداشت تفاهم در رابطه با موارد فوق امضا خواهند کرد.  سينگ به همراه يک هيئت تجاري بزرگ چهارشنبه وارد آلمان شد. هند و آلمان علاوه بر مسائل اقتصادي در مورد درگيري در افغانستان که نيروهاي آلماني در آن مستقر هستند، برنامه هسته اي ايران و تلاشهاي مشترک دو کشور براي اصلاح شوراي امنيت نيز مذاکره کنند. آلمان بزرگترين شريک اقتصادي هند در اروپا به حساب مي آيد و حجم مبادلات بازرگاني دو طرف در سال 2011 به 18.3 ميليارد يورو رسيد. 

                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: مرکل ، هند ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار