مسئول حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور مدرک تحصیلی لازم برای افرادی که قصد دارند در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مسعود حمیدی شامگاه شنبه در همایش روسای هیئتهای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات به صورت رسمی با فرمان وزیر کشور از روز 21 فروردین ماه آغاز  و ثبت نام افرادی که قصد حضور در عرصه انتخابات را دارند نیز از 26 آغاز می شود.

وی افزود: مهمترین مسئله قبل از روز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بی شک تائید صلاحیت نامزدها است که توصیه می شود در این خصوص دقت لازم از سوی افراد لازم به صورت جدی اعمال شود زیرا این وظیفه سنگین و با آبروی افراد مرتبط است.

حمیدی تاکید کرد: مسئولان هیئت های نظارت بر انتخابات حتما به یاد داشته باشند که رد صلاحیت افراد حتما باید مستند و مستدل باشد ضمن اینکه برای تشخیص هویت افراد علاوه بر استعلام های چهارگانه، می توان از بسیج و سپاه نیز استعلام کرد.

وی به مسئولان هیئت های نظارت استان خوزستان توصیه کرد که از تحقیقات محلی در خصوص نامزدها غافل نشوند زیرا این فرآیند مهم است و با گزارش تحقیق محلی با تائید هیئت عالی قابل استناد است.

مسئول حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور در خصوص قانونی که مجلس در خصوص مندرک تحصیلی نامزدهای شورای اسلامی کشور تصویب کرده، عنوان کرد: البته این قانون هنوز به تائید شورای نگهبان نرسیده است ولی طبق آن برای شهرهای بالای 20 هزار نفر حداقبل مدرک تحصیلی کاردانی و برای شهرهای زیر 20 هزار نفر حداقل مدرک تحصیلی دیپلم مورد نیاز است.

وی ادامه داد: البته طبق این قانون، افرادی که سابقه عضویت در دوره های قبلی شورای شهر را در کارنامه دارند مشروط به اینکه از همان محل نمایندگی خود نامزد شوند می توانند بدون لحاظ کردن شرط حداقل مدرک تحصیلی در انتخابات شرکت کنند./ك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۱۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
با سلام بنده با بازنشسته می با شم مدرک سیکل دارم. آیا می توانم ثبت نام کنم. با تشکر