معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی آیت‌الله خویی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چشم‌انداز چهار ساله برای بزرگداشت آیت‌الله خویی تدوین شده که با اهتمام و همکاری مسئولان خوی به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر خوی در سال جدید، با اشاره به برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی آیت‌الله ابوالقاسم خویی در آینده نزدیک در تهران و خوی خبر داد و اظهار داشت: چشم‌انداز چهار ساله برای بزرگداشت آیت‌الله خویی تدوین شده که با اهتمام و همکاری مسئولان خوی به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، آمادگی لازم برای برگزاری بزرگداشت این شخصیت بزرگ مذهبی و چهره بین‌المللی جهان تشیع را دارد.

شرفخانی تصریح کرد: آیت‌الله خویی دارای جایگاه والایی در حوزه‌ علمیه و علوم مباحث رجالی و خارج هستند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود، به ساماندهی مناسب امام‌زادگان در استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان خوی تاکید کرد و افزود: در زمینه ساماندهی مراکز مذهبی و اماکن متبرکه امام‌زادگان، تحرک مناسبی وجود ندارد و بیشتر امامزاده‌ها در سطح استان، مهجور مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امامزاده سید بهلول خوی، یکی از معتبرترین شخصیت‌های دینی از خاندان و نوادگان امام علی النقی (ع) است، که برای شهرستان خوی می‌تواند سرچشمه معنویت هر چه بیشتر باشد.

شرفخانی تصریح کرد: تدوین طرح جامع مشترک برای ساماندهی امامزاده بهلول، توسط شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه ضروری به نظر می‌رسد./ع

 

برچسب ها: چشم ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.