سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اظهارنظر آمانو در مورد فعاليت هسته‌اي ايران باعث تاسف و تاثر ملت ايران مي‌شود اما آن‌ها در آستانه هر نوع مذاکره هسته‌اي ايران با طرح شايعات اعلام اخبار غيرموثق و بيانات چند پهلو در اين‌زمينه تلاش مي‌كنند تا مذاکرات را تحت تاثير قرار مي‌دهند.

محمدحسين نقوي‌حسيني نماينده ورامين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير آمانو در مورد فعاليت هسته‌اي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با فعاليت هسته‌اي خود سياست شفاف و روشني دارد.
 
وي با بيان اين مطلب که ايران از لحاظ حل مناقشات هسته‌اي همواره به گفتگو اعتقاد داشته و دارد، افزود: در مورد فناوري هسته‌اي چه در گذشته و چه در زمان حال ايران همواره سياست خود را به طور صريح و روشن بيان کرده و  هيچ‌گونه فعاليت غيرصلح‌آميز هسته‌اي نداشته و نخواهد داشت.
 
نقوي‌حسيني با ذکر اين مطلب که ايران از لحاظ معاهدات بين‌المللي و حقوقي که در NPT به آن اشاره شده فعاليت غيرصلح آميز انجام نمي‌دهد، تصريح کرد: مقام معظم رهبري در اين رابطه فتواي صريحي ارائه کرده‌اند که هيچ ايراني حق ندارد در رابطه با برنامه هسته‌اي غير صلح‌آميز مسيري را دنبال کند. و اين بعنوان يک تکليف ديني است.
 
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اين که سياست ايران در رابطه با فعاليت‌هاي هسته‌اي خود کاملا روشن است، گفت: ايران به حل اختلافات از طريق مذاکره اعتقاد داشته و به هيچ عنوان برنامه غير صلح‌آميز در دستور کار جمهوري اسلامي ايران نبوده و نخواهد بود اما از نظر پيشرفت هسته‌اي به صورت آشکار با گزارش‌هايي که به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ارائه مي‌دهد فعاليت خود را پيش برده و هيچ قدرتي نمي‌تواند مانع پيشرفت ايران در مسير هسته‌اي شود.
 
وي هم‌چنين با اشاره به اظهارات آمانو ادامه داد: اين اظهارنظرها از طرف آمانو باعث تاسف و تاثر ملت ايران مي‌شود جمهوري اسلامي ايران کاملا دقيق با همکاري با آژانس فعاليت هسته‌اي خود را ادامه مي‌دهد اما آن‌ها در آستانه هر نوع مذاکره هسته‌اي ايران با طرح شايعات اعلام اخبار غيرموثق و بيانات چند پهلو در اين‌زمينه تلاش مي‌كنند تا مذاکرات را تحت تاثير قرار مي‌دهند.
 
نماينده ورامين اظهار داشت: ما از جامعه جهاني سوال مي‌کنيم که کشورهاي غربي و سلطه‌گر چه تهديد و يا فشار جديدي عليه ملت ايران مي‌خواهند تحميل کنند هر فشار و تحريمي که توانستند انجام دادند آيا کار ديگري مانده که انجام نداده باشند؟
 
وي با بيان اين مطلب که مواضع صلح آميز بودن هسته‌اي ايران قطعي و روشن است، ادامه داد: واقعا متاسفيم که نهادهاي بين‌المللي به جاي زمينه‌سازي حل مسائل از طريق مذاکره با طرح مسائل بي‌پايه و اساس به دنبال اختلاف برانگيزي هستند.
 
نقوي‌حسيني در پايان خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران با اقدام در ارتباط با احداث 10 مرکز هسته‌اي خود، آژانس را بطور صريح و شفاف آگاه مي‌كند چراكه  هيچ فعاليت پنهاني ندارد که انجام دهد.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار