باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

آیا حضور"آمانو"در کمیسیون برجام قطعی است؟

بلافاصله پس از خبر حضور یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در ایران، بازار گمانه زنی‌ها مبنی بر حضور وی در کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی داغ می‌شود، حضوری که برخی آن را قطعی نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ عصر روز جاری خبری بر روی خروجی خبرگزاری ها منتشر شد که گویای حضور یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برجام مجلس بود.
 
یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی، امشب با هدف اجرایی کردن نقشه راه همکاری‌های ایران و آژانس وراد تهران می شود.  

اما در پی خبر حضور یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی، برخی از خبرگزار‌ی‌ها هم از تائید این موضوع به اذعان رئیس کمیسیون برجام مجلس خبر دادند.

این درحالی بود که نائب رئیس کمیسیون برجام مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، از عدم قطعیت حضور آمانو در جلسه روز آینده کمیسیون برجام، خبر داد.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل ،نیر و نمین در این زمینه گفت: ما برای حضور آمانو در این کمیسیون از وزارت امور خارجه درخواست کردیم ولی تاکنون حضور وی در جلسه فردا (یکشنبه 29 شهریورماه) قطعی نشده است و فقط در حد یک احتمال است.

این درحالی است که یوکیا آمانو چند روز پیش جهت رفع ابهامات و پاسخ به برخی سوالات در سنای آمریکا حضور یافت و این انتظار می رود با توجه به حضور وی در ایران همچنین پاسخ گوی برخی سوالات و ابهامات نمایندگان کمیسیون برجام در مجلس باشد.

اما موضوع حضور و یا احتمال حضور آمانو در کمیسیون برجام زمانی بحث برانگیز می‌شود که یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای هم از عدم احتمال حضور آمانو درکمیسیون برجام خبر می‌دهد.

گفتنی است ؛ پیش‌ تر علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه از وی خواسته بود تا از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی برای حضور در جمع نمایندگان کمیسیون برجام دعوت به عمل بیاورد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا حضور آمانو در مجلس شورای اسلامی و حضور در کمیسیون برجام قطعی خواهد شد و یا اینکه تا پایان سفر وی بازار گمانه زنی‌ها گرم خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
او یک جاسوس مادر است. از او مراقبت صد در صدی شود تا با افراد مشکوک ارتباط برقرار نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
خوبه باشه تا ابهاباتی که برای برخی نمایندگان وجود داره رفع بشه.
آخرین اخبار