یک کارشناس مسائل راهبردی گفت: آمریکایی‌ها مدتی است که از طرق گوناگون پیغام می‌دهند که خواهان مذاکره با جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته‌ای هستند که روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب تمام ترفندهای این کشور را خنثی کرد.

رضا طلایی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم رضوی، مبنی بر درخواست آمریکا از ایران برای مذاکره دوجانبه گفت: بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، ترفند آمریکا با شعار مذاکره‌گرایی را خنثی کرد. 
 
وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها با ادعای مذاکره‌ به دنبال تحمیل خواسته‌های خود بر جمهوری اسلامی ایران هستند و اين در حاليست كه بدون تغییر رفتار ادعای مذاکره آمریکا با ایران فریبنده است.  
 
این کارشناس ادامه داد: پیش‌شرط منطقی ایران برای مذاکره با آمریکا کنارگذاشتن رفتارهای خصمانه کاخ سفید است چرا که بدون کنارگذاشتن چنین رفتارهای خصمانه آمریکا هیچگاه با جمهوری اسلامی ایران موفق به مذاکره نخواهد بود.  
 
طلایی‌نیک هدف اصلی آمریکا از ادعای مذاکره با ایران را زمینه‌سازی برای تشدید فشارها و پافشاري بر رفتارهای خصمانه دانست و تصریح کرد: ایران با اتکا به مشی رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی ترفندهای آمریکا و غرب تجارب موفقی داشته است و آمریکا نيز بیش از گذشته به پذیرفتن ایران اسلامی و انقلابی بر مبنای واقعیت‌ها متمایل خواهد شد.
 
این کارشناس مسائل راهبردی در پایان خاطرنشان کرد: ایران توانمندتر از گذشته توانسته به تمام تهدیدات آمریکا جواب دهد و ملت ایران در سال 1392 حماسه‌های اقتصادی و سیاسی جدیدی را رقم خواهد زد که آمریکا بیش از گذشته از ادامه دشمنی‌های خود با ایران پشیمان خواهد شد. 
انتهای پیام/  

برچسب ها: طلایی ، بیانات ، ترفند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار