نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تحریم‌های کشور‌های غربی ضد ملت و نظام ایران را بی‌اثر خواند و تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ قصد دارند تا انحصار انرژی هسته‌ای را حفظ کرده و به کشور‌هایی مانند ایران اجازه پیشرفت هسته‌ای ندهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور تحریم‌های کشور‌های غربی ضد ملت و نظام ایران را بی‌اثر خواند و تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ برای محقق کردن اهداف و توطئه‌های خود برای عقب نگه داشتن ملت‌ها از مسیر پیشرفت و توسعه، از هر روش غیر انسانی برای نیل به این اهداف استفاده می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین،‌ نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ‌بهانه غرب در اعمال تحریم‌های یکجانبه ضد جمهوری اسلامی ایران، توان ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است که قدرت‌های بزرگ در تلاش هستند تا انحصار انرژی هسته‌ای را حفظ کنند و به کشور‌هایی مانند ایران اجازه پیشرفت هسته‌ای را ندهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تصریح کرد: این در حالی است که مردم ایران با این نیت انقلاب کردند که بدون وابستگی و نیاز به گره‌های تمدنی غرب و با خود‌کفایی و حفظ استقلال، به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه دست یابند و بر این اساس از دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که آنان را در بسیاری از عرصه‌ها بی‌نیاز از کشور‌های دیگر می‌کند، حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

حقیقت‌پور، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته‌ای خود بر مبنای حقوق بین‌الملل و معاهده ان.پی.تی. عمل می‌کند،‌ گفت: غرب به این امر آگاه است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز و غیر‌نظامی است و اعمال تحریم‌های ناعادلانه تنها برای شکستن مقاومت مردم و عدم همراهی ملت با نظام است که این تفکر هرگز به ثمر نخواهد نشست.

نایب رئیسکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: همه ملت‌ها و دولت‌های آزاده جهان اشراف دارند که تحریم‌های یکجانبه غرب ضد ملت ایران نقض آشکار حقوق بشر است و این مساله وجهه آمریکا و کشور‌های اروپایی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهانی مخدوش ساخته است و ماهیت اهداف توسعه‌طلبانه این کشور‌ها بر همگان روشن می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.