مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران گفت: همه تسهيلات و مقدمات، براي بهره مندي مطلوب مردم از عرصه هاي جنگلي و مرتعي منابع طبيعي در روز طبيعت ( 13 فروردين) فراهم است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامعباس عبدي نژاد افزود: مردم همواره مهمترين پشتيبان منابع طبيعي هستند و اميدواريم در روز سيزدهم فروردين، شاهد شکسته شدن شاخه هاي درختان و يا کنده شدن نهالها و بوته ها نباشيم.
وي گفت: به منظور پيشگيري از تصرفات و تجاوز به حريم منابع طبيعي در ايام تعطيلات نوروزي از 29 اسفند تا 16 فروردين يگان حفاظت از منابع طبيعي در حالت آماده باش کامل هستند
و تاکنون گزارش خاصي از تصرفات جديد يا آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي و مرتعي به دست ما نرسيده است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران از مردم خواست در جاهايي که مستقر مي شوند تا حد امکان از افروختن آتش خودداري کنند يا در جايگاههاي مخصوص، آتش مورد نياز خود را به طور ايمن و کنترل شده ، تامين کنند.
وي گفت: همشهريان در صورت بروز حادثه اي در منابع طبيعي بلافاصله با شماره تلفن هاي 88441626 ، 88441636 و 09696 تماس بگيرند تا بموقع اقدام شود.
عبدي نژاد گفت:150 نفر - نيروي حفاظت از منابع طبيعي در استان تهران از عرصه هاي منابع طبيعي حفاظت مي کنند و تمرکز اقدامات هم روي پيشگيري است.
وي گفت: با اين اقدامات نسبت به سه سال گذشته 60 درصد کاهش تصرفات داشته ايم  که مي توان اين ضريب حفاظتي را به 90 درصد هم رساند.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران گفت: يک ميليون و 154 هزار هکتار از پهنه استان تهران يعني بيش از 84 درصد آن در قالب جنگل هاي طبيعي، مراتع، مراتع ييلاقي، قشلاقي و ميان بند، جزو عرصه هاي منابع طبيعي است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار