10 درصد مساحت استان تهران را اراضي بياباني تشكيل مي دهد كه با مطالعات صورت گرفته كانون بحران هاي آن مشخص شده است.

عبدي نژاد مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: به لحاظ اقليم خشك و نيمه خشك كشورمان در 18 استان كشور، 2.5 ميليون هكتار اراضي بياباني وجود دارد.
وي  ادامه داد:‌ اراضي بياباني 10 درصد مساحت استان تهران را اشتغال كرده است و در بيش ا ز 10 ميليون هكتار از اراضي بياباني استان تهران مطالعات بيابان زدايي صورت گرفته و كانون هاي بحران نيز مشخص شده است.
عبدي نژاد تصريح كرد: در كشور 183 نقطه كانون بحران وجود دارد كه اقداماتي بر روي كانون هاي بحران متمركز و تثبيت شده است.
وي در خصوص كانون بحران در استان تهران افزود: 3  كانون بحران در استان تهران وجود دارد كه اقدامات خوبي از جمله اجراي مكانيكي، بادشكن ها و... صورت گرفت و هم اكنون در استان تهران كانون بحران وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: مطالعات كل اراضي بياباني صورت گرفته كه تا پايان سال 92 هم ادامه دارد و همچنين در موازات اين كار عمليات اجراي اراضي بياباني 40 تا 36 هزار هكتار انجام شده است.
وي افزود: تا پايان امسال نيز 4 هزار هكتار از اراضي بياباني اجرا مي شود.
وي ادامه داد: عمده اراضي حساس و فرسايش پذير، مزارع و منابع زيرزميني تهديد مي شدند را تثبيت كرديم و اثرات خوبي از جمله بازگشت مردم به روستاها و فعاليتشان در باغات را در پي داشته است.
وي خاطرنشان كرد: سازمان جنگل ها و منابع طبيعي با اقدامات جهاد كشاورزي و وزارت نيرو  و بخشي از اراضي لم يزرع را براي كشت در اختيار مردم قرار داده است كه وجود باغات در اراضي بياباني نمايانگر اثرات مثبت بيابان زدايي است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار