فرد مبتلا به دیابت باید از رژیم غذایی خاصی در طول روز پیروی کند تا سلامت خود را حفظ نموده و بتواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ساینس دیلی، یک فرد مبتلا به دیابت می بایست همواره سعی کند تا تعادل بین فعالیت ها و غذاهایی که می خورد برقرار کند او باید سعی نماید تا به نحوی فعالیت کند تا اضافه وزن پیدا نکند، همینطور می بایست دقت کند تا قند خون او همیشه کنترل شده باشد تا دچار حالاتی مانند افت قند خون نشود.

 این فرد می بایست برچسبی را که در پشت انواع خوراکی ها وجود دارد را به دقت بخواند و با دقت نوع غذایی را که می خواهد بخورد انتخاب بکند. بهتر است این فرد دفترچه ای داشته باشد و میزان کالری و قند دریافتی خود را در هر روز در آن یادداشت نماید و این دفترچه را همیشه همراه خود داشته باشد تا چنانچه موقعیت اضطراری پیش آمد اطرافیان بتوانند سریع کمک کنند یک شماره تلفن از خانواده یا اطرافیان نیز بهتر است در این دفترچه یادداشت شده باشد.

گفتنی است فرد مبتلا به دیابت می بایست تحت نظر یک متخصص تغذیه قرار بگیرد و بر اساس دستورات متخصص رژیم غذایی ثابت و مشخصی برای خود داشته باشد زیرا برخی از مبتلایان به دیابت گاهی نوعی رژیم غذایی برای خود تعیین می کنند که مناسب نیست و باعث ضعیف شدن و در معرض انواع بیماری ها قرارگرفتن آنها می شود./ح






برچسب ها: دیابت ، تغذیه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار