بنابر اعلام مقامات قضایی فرانسه، قاضی که "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور سابق فرانسه را به سوء استفاده مالی از ثروتمندترین زن فرانسه متهم کرده از طریق نامه، یک گلوله و نامه تهدید به مرگ دریافت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات قضایی فرانسه ، "ژان میشل ژانتی"( یکی از سه قاضی که پرونده سارکوزی را بررسی می کند) روز چهارشنبه یک نامه تهدید آمیز با یک فشنگ خالی دریافت کرد .

یکی از همکاران ژانتی گفت از پلیس خواسته شده است در این باره تحقیقات کند.

اتحادیه قضات فرانسه در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود آن چه را که "اظهارات توهین آمیز" توسط برخی از هم پیمانان سیاسی سارکوزی خواند محکوم کرد و گفت این اقدامات برای تأثیر گذاری بر کار قضات انجام می شود.

در این بیانیه همچنین آمده است تی یری هرزوگ وکیل سارکوزی نیز بی طرفی ژانتی را زیر سوال برده است.

اتحادیه قضات فرانسه اعلام کرد شماری از اعضای این اتحادیه در این نامه هدف قرار گرفته اند. یکی از همکاران ژانتی گفت ژانتی از اعضای اتحادیه قضات فرانسه نیست.

وکلای نیکلا سارکوزی در تلاش برای تغییر تصمیم هفته گذشته سه قاضی پرونده هستند، پرونده ای که امیدهای او را برای بازگشت به عرصه سیاست در معرض تهدید قرار می دهد.

او بارها اتهام ها را علیه خود درباره دریافت پول از لیلیان بتانکور ثروتمند ترین زن فرانسه برای مبارزات انتخاباتی در سال دو هزار و هفت رد کرده است.

کارشناسان پزشکی می گویند زوال عقلی رئیس شرکت اورئال از سال دو هزار و شش شروع شده است.

هرزوگ(وکیل سارکوزی) در مصاحبه با روزنامه ژورنال د دیمانش بی طرفی ژانتی را زیر سوال برد.  او گفت ژانتی ماه ژوئن گذشته در مقاله ای در روزنامه لوموند سارکوزی و ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه را به تمایل برای حمایت از فساد متهم کرد.

هرزوگ گفت پنج روز پس از انتشار این مقاله ژانتی به پلیس دستور داد خانه سارکوزی را بازرسی کند.

این در حالی است که شماری از حامیان سیاسی سارکوزی اقدام ژانتی را محکوم کردند.

سارکوزی روز دوشنبه در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد از بناتکور سوء استفاده مالی نکرده است و متعهد شد خود را از این اتهام تبرئه خواهد کرد.

برچسب ها: سارکوزی ، فرانسه ، قاضی ، تهدید ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار