سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اعلام کرد: براساس توافقنامه‌ای که توسط مقام‌های ایرانی و چینی در تهران امضا شد‌، فناوری فولاد‌سازی با عنوان «پرد» به این کشور صادر می‌شود‌.

به گزارش سرويس اقثتصادي باشگاه خبرنگاران، براساس این توافقنامه که با یک شرکت چینی صورت گرفت‌، توسط فریدون احمدی معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو به امضا رسید.
بنابر این گزارش، با صدور فناوری ایرانی ساخت کارخانه فولاد تحت عنوان پرد، شرکت‌های خارجی از این دانش ایرانی برای ساخت کارخانه‌های‌آهن و فولاد‌سازی استفاده می‌کنند.
بر اساس این توافق، امکان بهره‌برداری از دانش فنی شرکت‌های ایرانی «ام‌ام‌ای» (MME) برای ساخت کارخانه‌های‌آهن و فولاد‌سازی، توسط شرکت چینی طرف قرارداد فراهم می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی و نیز مشارکت در ارائه این خدمات، از اهداف اصلی ایمیدرو است. احمدی، پرد را دانش بومی ایرانی دانست که با برخورداری از اعتبار بین‌المللی، برای ساخت کارخانه‌های‌آهن و فولاد‌سازی در کشورهای مختلف، به‌کار گرفته خواهد شد.
رئیس هیات‌عامل ایمیدرو، دستیابی به این دانش را حاصل زحمت مهندسان و شرکت‌های ایرانی برشمرد و افزود: همه مراحل طراحی، نصب و راه‌اندازی کارخانه‌های‌آهن و فولاد‌سازی در داخل کشور بومی شده است.
ایران براساس تازه‌ترین آمارهای بین‌المللی منتشرشده، پانزدهمین تولید‌کننده فولاد جهان به شمار می‌رود و از نظر استخراج سنگ‌آهن نیز  بین ۱۰ کشور برتر دنیا جای گرفته است‌.
انتظار می‌رود تا پایان برنامه پنجم توسعه (۱۳۹۴) ظرفیت تولید فولاد کشور به حدود ۳۰ میلیون تن و تا افق ۱۴۰۴ نیز میزان تولید این فلز به ۵۵ میلیون تن برسد‌./س

گسترش صنعت 16/12/91
برچسب ها: فولاد ، صنایع ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار