اقدامات یوکیو آمانو در برخورد با ایران نشان می دهد وی مستقیما اهداف ایالات متحده را در مذاکرات در نظر می گیرد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه پرس تی وی ؛ این شبکه در گزارشی با اشاره به تصمیمات و اقدامات آمانو ، مدیر کل آژانش بین المللی انرژی اتمی در برخورد با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران می نویسد : آمانو به نوعی دست نشانده آمریکا در  مقابل ایران محسوب می شود . 

آمانو در حقیقت ایده یا طرح رفتاری مخصوص به خود نداشته و در گفتگوها ، دیدارها و مذاکرات خود تنها مجری دستورات کاخ سفید است . مناقشاتی که میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با وجود همکاریهای همه جانبه تهران ایجاد می شود ناشی از همین خوش خدمتی آمانو برای واشنگتن است . 

شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي، در سپتامبر ۲۰۱۲ ميلادي، در قطعنامه‌اي غير الزام آور که بدون اجماع تصويب شد ، « نگراني» خود را از برنامه انرژي هسته‌اي ايران ابراز کرد. اين شورا همچنين از ديپلماسي به عنوان تنها راه براي حل و فصل مناقشه غرب در قبال برنامه انرژي هسته اي ايران نام برد . 

امريکا، اسرائيل و برخي متحدان‌شان بارها ايران را به دنبال کردن اهداف نظامي در برنامه هسته‌ايش متهم کرده‌اند. واشنگتن و اتحاديه اروپا بر اساس همين اتهام بي‌اساس، چندين دور تحريم‌هاي غيرقانوني را عليه جمهوري اسلامي اعمال کرده‌اند.

جمهوري اسلامي ايران با رد اين اتهامات، تاکيد کرده است که تهران از امضا کنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي(ان پي تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي است و به همين خاطر از حق استفاده صلح‌آميز از فناوري هسته‌اي براي مقاصد صلح آميز ، برخوردار است.

بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي در بازديدهاي متعدد از نیروگاه های هسته‌اي ايران، هرگز مدرکي دال بر انحراف برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور از مسير صلح آميز نيافته اند.

برچسب ها: آمانو ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار