با توسعه صنعت غذايي و رشد توليدات متنوع با استفاده از مواد غذايي مختلف، باعث شده تا اين صنعت از يک صنعت سنتي به يک صنعت تجاري تبديل شود که نياز به استانداردهاي غذايي دارد.

ابراهيم نکو، نماينده مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در مورد بحث امنيت غذايي در کشور گفت: امروزه کشورهاي مختلف با توجه به شرايط زماني خود به دنبال امنيت غذايي افراد هستند، يعني توليدات خود را در جهت سالم سازي و تقويت و سلامت افراد براي زندگي بهتر رونق مي دهند.

وي ادامه داد: در بنگاه هاي اقتصادي افراد علاقمند به کيفيت در توليد کالا هستند و در برخي کشورهاي توسعه يافته و پيشرفته براي جذب مشتري بيشتر ميزان رقابت در کيفي سازي، امنيت و کيفيت کالا بالا است، زيرا با اين امر به بحث مطلوب بودن کالاها مي رسند.

وي تصريح کرد: در بحث امنيت غذايي کاهش کيفيت مواد غذايي مي تواند عواقب خطرناکي را داشته باشد، زيرا امنيت رواني و سلامت افراد را مختل مي کند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به شرايط حاکم در جامعه که همه به دنبال کسب و کار هستند، سعي شود تا در بحث غذايي متضرر نشويم، زيرا با کاهش کيفيت محصولات و سبد غذايي خانواده در آينده، شاهد به خطر افتادن سلامت افراد در جامعه خواهيم بود./عب
برچسب ها: دانشنامه ، صنعت ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار