بر طبق مطالعات انجام شده، بيماري هاي ناشي از مواد غذايي عاملي تهديد كننده براي رشد كودكان است و مي تواند با آسيب هاي جدي و جبران ناپذيري نيز همراه باشد.

نريمان سعادتي،‌ متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: بدن انسان براي رشد و ترميم سلول ها و بافت هاي آسيب ديده به طور جدي نيازمند غذاهاي مفيد است كه البته نوع غذاي مصرفي با توجه به سن و شرايط جسمي بدن تا حدودي مي تواند متفاوت باشد.

وي با بيان اينكه كودكان، زنان باردار و سالمندان افرادي هستند كه بايد بيشتر مراقب نوع تغذيه خود باشند، اظهار داشت: همچنين افراد دچار نقص سيستم ايمني، مبتلايان به برخي از بيماري هاي زمينه اي و عفونت ها و افراد دچار سوء تغذيه نيز آسيب پذيري بيشتري در برابر بيماري هاي غذايي دارند.

سعادتي تصريح كرد: بر طبق مطالعات انجام شده، بيماري هاي ناشي از مواد غذايي عاملي تهديد كننده براي رشد كودكان است و مي تواند با آسيب هاي جدي و جبران ناپذيري نيز همراه باشد.

وي يادآور شد: در حال حاضر بيماري هاي ناشي از غذا در جهان به عنوان يك مشكل بهداشتي مهم شناخته مي شوند و هزينه هاي سنگيني را به خانواده ها و دولت ها تحميل مي كند.

سعادتي گفت: علاوه بر مشكلات بهداشتي و اقتصادي ناشي از بيماري هاي ناشي از غذا، مشكلات اجتماعي و حتي سياسي و فرهنگي ناشي از مواد غذايي غيربهداشتي و غيرايمن نيز در بسياري از مناطق جهان، قابل ملاحظه است.

وي خاطرنشان كرد: غلبه بر مشكلات مختلف ناشي از بيماري هاي ناشي از غذا و پيشگيري از آسيب ها و عوارض مختلف تغذيه اي،‌ نيازمند تلاش و مشاركت همگاني و عزم جدي تر همه كشورها و جوامع مختلف و همچنين همه افراد و خانواده ها براي داشتن يك تغذيه مناسب و اصولي است./ع2
برچسب ها: بیماری ، غذا ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار