با رعایت اصول تغذیه ای،‌بهداشتی و ایمنی در طول سفر ، احتمال ابتلا به نارسایی ها،‌بیماریها و عوارض ناخواسته کاهش می یابد و در مقابل لذت سفر و امکان استفاده از ایام تعطیلی بیشتر می شود.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در طول سفر باید از تمام گروههای غذایی به نحوی متعادل و متناسب استفاده کرد و در واقع نباید بدون دلیل گروه غذایی خاصی را از برنامه روزانه حذف کرد.

وی با اشاره  به لزوم مصرف میوه ها و سبزی ها در ایام سفر تاکید کرد: علاوه بر اینکه شستن دقیق میوه ها و سبزی ها بسیار مهم است ، همچنین تا حد امکان باید سعی کرد که سبزی ها را به صورت خام مصرف نکرد چرا که احتمال آلودگی سبزی های خام بیشتر از سبزی های پخته شده است.

کمالوند با اشاره به اینکه باید از مصرف زیاد غذاهای پرچرب، بسیار شیرین و سرخ کردنی پرهیز کرد،‌اظهار داشت: مصرف سوسیس و کالباس در ایام سفر نیز باید تا حد امکان کاهش یابد و همچنین مصرف غذاهای کنسروی و ازوم جوشاندن قوطی های کنسرو نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: غذاهای آب پز شده، کبابی و تنوری نیز در مقایسه با غذاهای سرخ کردنی، سلامت بیشتری برخوردارند.

کمالوند گفت: باید از مصرف زیاد شیرینی ها، شکلات، خامه و تنقلات نیز تا حد امکان پرهیز کرد.
وی با بیان اینکه نوشیدنی مناسب نیز نقش مهمی در سلامتی بدن به ویژه در هنگام سفر دارند، تصریح کرد: آب بهترین نوشیدنی است و باید در طول شبانه روز 8 تا 12 لیوان آب نوشید.
کمالوند یادآور شد: مصرف شیر، چای، دوغ و آب میوه های طبیعی نیز در کنار آب می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد ضمن آنکه از مصرف نوشابه های گازدار و نوشیدنی های الکلی نیز تا حد امکان پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت اصول تغذیه ای، بهداشتی و ایمنی در طول سفر، احتمال ابتلا به نارسایی ها ،بیماری ها و عوارض ناخواسته کاهش می یابد و در مقابل لذت سفر و امکان استفاده از ایام  تعطیلی بیشتر می شود.
برچسب ها: نوشیدنی ، سفر ، تغذیه ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار