وزیرآموزش و پرورش گفت: تأثیر قطعی معدل در چندپایه، موجب بهم‌ریختگی‌های جسمی و روانی دانش‌آموزان می‌شود.

علیرضا کاظمی امروز دوشنبه در دیدار با سردار احمد نوریان رئیس اندیشگاه تجربه نگاری انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که یکی از آفت ها؛ بی توجهی و بی اعتنایی به گنجینه دانش و تجربیات مدیران پیشین است، تصریح کرد: برنامه‌های سازنده مدیران باید ثبت و دنبال شود، نباید دیواره‌های نیمه کاره بسیاری را ایجاد و سپس رها کنیم بلکه باید در مسیر درست، سازنده و اثرگذار مدیران پیشین، خِشت روی خِشت گذاشته و تکمیل کننده باشیم.

وزیرآموزش و پرورش افزود: برای رشد و توسعه یک نهاد باید رویه‌های اثربخش تداوم یابد و از مسیر‌های خطا پرهیز و به برنامه‌های خوب بها داده شود.

وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش از فقدان سیاست‌های اصولی رنج می‌برد، گفت: فقدان سیاست‌های علمی، پژوهشی و پایدار یکی از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت است. به عنوان مثال؛ درخصوص تأثیر قطعی معدل کنکور با وجود آن‌که به عنوان یک معلم ۳۲ سال خدمت کرده و درد آشنا هستم، در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بار‌ها اعلام کردم که تأثیر قطعی معدل در چندپایه، موجب به هم ریختگی‌های جسمی و روانی دانش آموزان و حتی اولیای آنها می‌شود، بنای نظام تعلیم و تربیت آموزش و مهارت آموزی دانش آموزان برای یک زندگی متعالی است نه اینکه دانش آموزان به دلیل فشار‌ها و استرس‌های روانی کنکور سرخورده شوند.

در ادامه این جلسه، سردار نوریان پیشنهاد‌هایی برای تشکیل یک کارگروه تخصصی و تجربه نگاری مدیران نظام تعلیم و تربیت مطرح کرد.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار