رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا معتقد است ونزوئلا حتی برای ادامه سیاست های چاوز به کمک آمریکا نیاز دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ژنرال بازنشسته نیروی هوایی و رئیس سابق سازمان اطلاعات مر کزی آمریکا، مایکل هیدن، در مصاحبه با راشاتودی گفت بخت ادامه سیاست های چاوز در قبال آمریکا در صورت پیروزی معاون او در انتخابات با تغییر رویکرد و بهبودی روابط یکسان است. او معتقد است چاوز بخش اعظمی از محبوبیت خود را با تظاهر به مخالفت و دشمنی با آمریکا به دست آورد.

هیدن در پاسخ به اتهاماتی که چاوز گاه و بیگاه ضد آمریکا مطرح می کرد و حتی در یک مورد مدعی دسیسه ترور او شد، اتهام زدن را راحت ترین کار می داند و تاکید می کند که هر چند چاوز در میان اقشار محروم محبوبیت دارد، اما اقدامات چندانی برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها و صنایع نفتی که منبع اصلی درآمد دولت است انجام نداده است.

هیدن معتقد است رئیس جمهور جدید حتی اگر خواستار ادامه سیاست های عدالت اجتماعی چاوز باشد می باید دیدگاهی واقع گرا اتخاذ کند: «شما نمی توانید چیزی را که ندارید با دیگران شریک شوید.

باید تولید کنید و تولید نیازمند همکاری بیشتر با بخش خصوصی، سایر اقشار جامعه ونزوئلا و بی تعارف بگویم ایالات متحده است.» هیدن در خصوص انتقادها از عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، معتقد است که آمریکا نیز در نبردی جهانی با تروریسم و القاعده درگیر است و وظیفه خود می داند که با هر فرد مسلحی که مصمم است به منافع آمریکا آسیب رساند مقابله کند.
برچسب ها: ونزوئلا ، سیاست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار