رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب گفت: توجه به طرح ای پژوهشی پایان نامه های دانشجویی از اولویت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب در سال 92 است.

دکتر شمس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر این که طرح پژوهشی باید متضمن ایمنی و کاهش هزینه باشد، ادامه داد: باید هر طرح پژوهشی فایده و نتیجه ثمر بخشی برای جامعه داشته باشد بر این اساس می بایست طرح های پژوهشی را به سمت طرح های مورد استفاده و اجرا در صنایع و سازمان ها ببریم.

شمس با اشاره به این که هر طرح پژوهشی می بایست به طور ملموس و واضح فایده داشته باشد، گفت: ما در ارتباط با صنعت باید فوایدش را در نظر بگیریم و آن ها را بتوانیم شمارش کنیم تا نتیجه قانع کننده ای از طرح های پژوهش دریافت کنیم.

** دستیابی به کمال انسان، هدف پژوهش ها

رئیس دانشگاه آزاد تهران جنوب علم را حرکت از سوی داده و دلتا به سوی مجهول دانست و گفت: فکر کنید حرکت از مبدا به مقصد است از این رو پژوهشگر نیز باید از مبدا به مقصد حرکت کند و بدانند مقصدش کجاست؟ بدین معنا که مقصد همه علوم کمال انسان از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و ... است پس هدف و نتیجه پژوهش نیز باید کمال انسان ها باشد.

** انسان در مسیر پژوهش رشد می کند


شمس با تاکید بر این که پژوهشگر باید برای دستیابی به کمال از یک مبداً مشخص و هدفمند حرکت کند، افزود: انسان در مسیر پژوهش رشد می کند، اما متاسفانه وضع پایان نامه ها و طرح های پژوهش کشور با این که تکراری و کپی برداری هستند، مناسب نیست.

** وضع پایان نامه ها نامطلوب است

رئیس دانشگاه آزاد تهران جنوب در پایان اظهار داشت: با صرف هزینه های زیاد طرح های پژوهش فایده و نتیجه ثمربخشی ندارند و مهم ترین سرمایه عمر دانشجو و اساتید است که زمان زیادی را برای تهیه یک پایان نامه صرف کنند؛ اما این صرف زمان هیچ نتیجه ای جز خاک خوردن پایان نامه ها در کتابخانه ای دانشگاه ها ندارد./ح


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار