همایش آسیب شناسی وضع موجود پژوهش و راه کارهای بهبود آن با حضور رئیس ، معاونین مدیران پژوهشی و جمعی از مسئولان و اساتید دانشکده های دانشگاه آزاد تهران جنوب در دانشکده علوم پایه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ در ابتدای این همایش فرزاد جعفر کاظمی عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی با اشاره به پایان یافتن 72 طرح پژوهشی در دانشگاه تهران جنوب گفت: در سال جاری 72 طرح پژوهشی توسط دانشجویان این دانشگاه به مرحله پایانی رسیده و 66 طرح پژوهشی ارائه گردیده که از این تعداد 34 طرح پذیرفته شده است.

وی با بیان این که طرح های پژوهشی باید دارای رویکردهای مشخصی باشد افزود: طرح های پژوهشی باید دارای رویکردهایی از جمله شناسایی مشکلات دانشگاه، نوآوری و تولید علم
، تجاری سازی ، فناوری ، اختراع و اکتشاف باشد که در حال حاضر رویکرد نوآوری و تولید علم بیشترین پژوهش ها را به خود اختصاص داده است. با توجه به بودجه طرح های پژوهشی از 5 میلیون تا 105 میلیون ریال در نظر گرفته شده است می توان گفت: این بودجه ها هر کدام در بخش های مختلف فنی مهندسی، علوم انسانی، دارای تعهدات خاصی از جمله ارائه مقالات علمی پژوهشی و مقالاتISI است.

** ضرورت کاربردی کردن طرح های پژوهشی

در ادامه این مراسم محمد باقر علائی مدیر پژوهشی دانشگاه شفاف سازی و آسیب شناسی طرح های پژوهشی از جمله اهداف برگزاری این همایش دانست و گفت: طرح های پژوهشی باید به سمت کاربردی شدن سوق پیدا کنند و خروجی تحصیلات تکمیلی( کارشناسی ارشد و دکتری) طوری باشد که یک استفاده کننده ای داشته باشد و نتایج طرح های پژوهشی مورد استفاده در صنایع قرار گیرد./ح


 

برچسب ها: طرح ، پژوهش ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار